146541
Książka
W koszyku
„Po raz pierwszy zetknąłem się z żywymi liczbami czy raczej – byłem żywą liczbą ponad dwadzieścia pięć lat temu w Londynie podczas warsztatów prowadzonych przez profesora Jana Potworowskiego. Przez ostatnie ćwierć wieku sam wielokrotnie prowadziłem tego typu warsztaty i obserwowałem ich uczestników – nauczycieli nauczania początkowego czy nauczycieli matematyki w klasach 4–6, a ostatnio także nauczycieli przedszkoli. Ich reakcja zazwyczaj jest bardzo podobna do mojej pierwszej reakcji sprzed lat: bardzo ciekawe zabawy, chętnie po nie sięgnę, aby dzieci trochę się poruszały, a przy okazji trochę policzyły – tego nigdy za dużo. Moje podejście do tego typu zabaw ruchowych, podobnie jak do gier dydaktycznych, dość szybko się zmieniło... na znacznie poważniejsze... W każdym rozdziale znajduje się sporo, niekiedy dość różnorodnych, pomysłów pogrupowanych tematycznie. Prezentuję je w postaci serii możliwych poleceń, z elementami hipotetycznej narracji, w nadziei, że dobrze w ten sposób oddaję potencjalny klimat i przebieg zabaw. Materiał ten może być punktem wyjścia do przygotowania wielu zabaw ruchowych uruchamiających pracę dzieci w różnych obszarach związanych z liczbami naturalnymi – doboru i selekcji poleceń oraz zadań i problemów należy jednak zawsze dokonywać samodzielnie, mając na uwadze cele edukacyjne, które zabawa ma realizować”.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32826 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48122 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej