145951
Książka
W koszyku
Książka została podzielona na osiem części. W pierwszej - obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego - zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji.Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które - w mniejszym bądź większym stopniu - towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy (opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej). W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami (z zespołem Aspergera, z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący). Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną - autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38409 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30212 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46990 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na s. tyt. i okł.: Poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi z niepełnosprawnoscią, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 251-253.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej