146562
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96501 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29323 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46464 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 347-376. Indeksy.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: I. Tworzenie (się) rezerwatów: 1. Rezerwaty znaczeń niepełnosprawności jako źródła wybranych problemów pedagogicznych ; 2. Społeczna (de)waloryzacja roli osoby niepełnosprawnej ; 3. Deprecjacja osób z niepełnosprawnością w dyskursie publicznym za pośrednictwem mediów ; 4. O niemożliwej integracji społecznej osób niepełnosprawnych bez integracji systemowej sektorów polityki państwa. Analiza paradoksów prawnych i działań wdrożeniowych ; 5. Reorganizacja sieci szkół specjalnych - oszczędność, racjonalizacja przestrzeni, profesjonalizacja usług czy zwykła głupota? ; 6. Uczeń niepełnosprawny w reformowanej przestrzeni szkoły ogólnodostępnej. O realnych efektach radosnej twórczości legislacyjnej ; 7. (Nie)przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 8. Strategia kształcenia osób niepełnosprawnych. Diagnoza pozoru ; II. Mieszkaniec rezerwatów. Egzemplifikacje: 9. Dlaczego koniec edukacji nie jest początkiem integracji społecznej? Osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną w lokalnej przestrzeni ; 10. Kontrolująca funkcja systemu pomocy społecznej jako przeszkoda w osiąganiu niezależności życiowej przez dorosłe osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; 11. Respektowanie i egzekwowanie praw seksualnych osób z niepełnosprawnością - palący, nierozwiązany problem ; 12. Sposób porozumiewania się a miejsce osoby z uszkodzonym słuchem w zarezerwowanej przestrzeni społecznej ; 13. Założenie a rzeczywiste funkcje terapii zajęciowej w domach pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną ; III. Poza rezerwatem: 14. Rezerwat z perspektywy agenta - o budowaniu, rozmywaniu i przekraczaniu granic rezerwatu ; 15. Normalizacja po polsku, czyli historia Kuby - niepełnosprawnego pracownika przedszkola, o którym pisano w gazecie ; 16. Próba wyjścia z rezerwatu. O paradoksach ukrytych w edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej