146406
Brak okładki
Książka
W koszyku
Będąc świadkami i uczestnikami wydarzeń przełomu wieku i tysiąclecia stajemy w obliczu największych w historii nowożytnej przeobrażeń globalizacyjnych współczesnego świata. Rzeczpospolita Polska , jako duże państwo środkowoeuropejskie, znajduje się w centrum tych przemian, zarówno w znaczeniu obiektywnym - jako podmiot polityczny, jak i w funkcji przeobrażeń wewnętrznych, kształtujących oblicze nowoczesnej formacji narodowej XXI wieku. Edukacja narodowa, stanowiąca obszar państwowotwórczego działania, musi na przełomie XX i XXI wieku oprzeć swoją strategię na 3 filarach: narodowym, europejskim oraz naukowo-technicznym i technologicznym. Deklarując wolę członkostwa w Unii Europejskiej, Rzeczpospolita Polska zobowiązała się do stopniowego dostosowania się do norm, zasad i wzorów obowiązujących w krajach Unii. Analiza programów i kierunków działania Unii Europejskiej, Rady Europy, OECD i UNESCO wskazuje na dążenie do ekonomicznej i kulturowej integracji krajów Europy z zachowaniem pełnej tożsamości narodowej. Charakterystyczne jest to, że nie przewiduje się koncepcji organizacyjnego ujednolicenia struktur szkolnych. Istotny jest jeden z ważnych priorytetów Unii, jakim jest osiągnięcie przez osoby uczące się w różnych krajach, porównywalnego zakresu wiedzy i umiejętności zawodowych. Cel ten koncentruje się na problemach porównywalności dyplomów, standardach kształcenia i systemie poradnictwa zawodowego.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82217 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.263-272
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej