146562
Książka
W koszyku
Książka stanowi cenną - nowatorską i wielostronną - prezentację problematyki edukacyjnej w perspektywie europejskiej i światowej. Wprawdzie nie stanowi systematycznego wykładu tej problematyki, ale w sposób par excellence nowoczesny zarysowuje ważne problemy i dostarcza kilku "wglądów" - socjologicznych analiz bardziej pogłębionych i szczegółowych. Pierwsza część tomu daje szeroki i solidnie ugruntowany obraz edukacji w skali światowej i przede wszystkim w skali Unii Europejskiej oraz pozycji Polski i młodzieży w tym kontekście. W drugiej części zawarte są trafnie wybrane przykłady problemów edukacji związanych z reformowaniem programowej, partnerstwa publiczno-społecznego w edukacji oraz innowacyjnej, dobrej praktyki dydaktycznej. Trzecia część tomu niejako powraca do ogólniejszej problematyki edukacji - nadziei i wyzwań związanych z ideą uczenia się przez całe życie oraz filozoficznych pytań, czego i po co uczyć. Na filozoficzne pytania o naturę edukacji i jej cele pada odpowiedź, że trzeba kształcić umiejętności działania według wartości. Ta konkluzja stanowi mądre zakończenie dla zebranych w tomie, często trudnych, instytucjonalnych, prawnych i socjologicznych analiz.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91759 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej