146464
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kompetencje rady pedagogicznej szkoły lub placówki oświatowej budzą dziś wiele nieporozumień i wątpliwości. Z jednej bowiem strony, rady niejednokrotnie uzurpują sobie prawo stanowienia prawa wewnątrzszkolnego i podejmowania decyzji w obszarach, które nie należą do ich kompetencji, a z drugiej często nie podejmują uchwał, do których są zobowiązane. Niejasna bywa też rola dyrektora szkoły u który z jednej strony jest przewodniczącym RP, a z drugiej prosi ją o wyrażenie opinii lub wręcz zawiera z nią porozumienia. W naszej oświatowej rzeczywistości utarło się mówić o radzie pedagogicznej jako o organie zatwierdzającym, podczas gdy prawda wyłaniająca się z paragrafów prawa jest nieco inna. Według istniejących przepisów rada jedynie opiniuje decyzje i wnioski dyrektora szkoły, pozostając organem go wspierającym. Przedstawiona Państwu książką jest przewodnikiem po tych meandrach prawa. Autorzy dokładnie omawiają wynikające z przepisów prawa miejsce i zadania RP, a także rozmaite aspekty współpracy pomiędzy radą a dyrektorem szkoły. Nie poprzestają jednak na komentarzach. Aby ułatwić Państwu pracę przygotowali też wzory wszystkich uchwał podejmowanych przez radę pedagogiczną. Wśród prezentowanych dokumentów znajduje się: Ć7 uchwał (w ścisłym tego słowa znaczeniu) i wyrażanych w formie uchwał: Ć18 opinii Ć6 wyrażeń zgody Ć5 wniosków Ć1 ustalenie Ć3 postanowienia Ć2 porozumienia z dyrektorem Pomogą one zarówno początkującym dyrektorom, jak i tym, którzy w zawodzie spędzili dziesięciolecia.
Status dostępności:
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 91402 /371 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
U góry s. tyt. i okł.: Prawo w szkole.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 66-68.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej