145951
Książka
W koszyku
Pedagogika współbycia podkreśla znaczenie współpracy i życzliwej przestrzeni interpersonalnej, a odwołując się do zasad: osoba przed rzeczą, etyka przed techniką, być przed mieć, miłosierdzie przed sprawiedliwością u nawiązuje do upowszechnianej przez Jana Pawła II cywilizacji miłości. W tejże pedagogice mieści się zarówno sztuka bycia nauczycielem, jak i uczniem oraz sztuka bycia człowiekiem w tych nie tak łatwych czasach. Wszystkie teksty składające się na niniejszą publikację są, jak mówi jedna z Autorek, opowieścią o wychowaniu; opowieścią o wychowaniu do człowieczeństwa, opowieścią niosącą pierwiastek dobra, nadziei i wiary w człowieka. Tak zresztą można scharakteryzować całą serię äNauczyciele u Nauczycielomö ukazującą się już dziesięć lat. Jej autorzy, współautorzy i czytelnicy jednogłośnie stwierdzają, że seria pomaga przywrócić prawo takim wartościom, jak odczuwanie, przeżywanie, tworzenie, uspołecznienie, miłość i życie. Niniejszy tom, będący w pewnym sensie podsumowaniem dziesięciolecia serii äNauczyciele u Nauczycielomö, stanowi jednocześnie prezentację koncepcji pedagogiki współbycia, której zasadniczym założeniem jest sztuka bycia człowiekiem. SPIS TREŚCI Część I Seria äNauczyciele u Nauczycielomö w opinii współautorów i czytelników Wiesława Korzeniowska, Andrzej Murzyn Wstęp Kazimierz Denek Wartości w książkach pedagogicznych serii äNauczyciele u Nauczycielomö Beata Oelszlaeger Seria äNauczyciele u Nauczycielomö jako inspiracja do kształcenia studentów pedagogiki (kilka refleksji) Antoni Gwizdak Samowychowanie oraz samorządność jako elementy procesów edukacyjnych w ujęciu autorów serii äNauczyciele u Nauczycielomö Małgorzata Znaj Seria äNauczyciele u Nauczycielomö jako wypowiedź o przyjaźni i miłości Wiesława Korzeniowska Tradycja i współczesność w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Alina Gorniok-Naglik Obecność literatury w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Ewa Kochanowska Małe formy literackie i potoczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Lidia Wollman Kreatywność jako działanie edukacyjne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Jadwiga Uchyła-Zroski Istota muzyki w świecie dziecka a wątki muzyczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Beata Wojtal Wątki ludyczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Bernadeta Niesporek-Szamburska, Helena Synowiec Wokół Dziecka. Seria äNauczyciele u Nauczycielomö w opinii studentek polonistyki Część II Wokół pedagogiki współbycia Bronisława Dymara Sztuka bycia uczniem i nauczycielem. Bliżej uczenia się u nauczania kompleksowego i pedagogiki współbycia Urszula Dębska Dynamizm wartościowania drogą ku pełniejszemu współbyciu Urszula Morszczyńska Pedagogiczne dylematy aksjologicznej kwalifikacji czynu Maria Z. Pulinowa O potrzebie formowania się wspólnoty nauczycielskiej Justyna Sikora Przygotowanie przyszłych nauczycieli do twórczości w pełnieniu ról zawodowych Lucyna Skorecka Odwaga bycia kreatywnym Jadwiga Szymaniak O kulturę kontaktów społecznych w szkole Danuta Waloszek Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa Agnieszka Olczak Aktywność twórcza w przedszkolu szansą odkrywania przez dziecko mechanizmów społecznych Maria Szymańska Dorośli i dzieci u świat zawarty w rysunkach przedszkolaków (czyli o porozumiewaniu się przez sztukę) Elżbieta Maria Minczakiewicz äTeatr z łyżkiö jako inspiracja pedagogii serca, umysłu i woli dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju Elżbieta Napora Rysunek jako źródło informacji o szansach i zagrożeniach rozwoju dziecka ze strony środowiska rodzinnego Anett a Soroka-Fedorczuk Źródła informacji o osobach niepełnosprawnych z perspektywy dzieci w wieku przedszkolnym Urszula Szuścik Dziecko i nauczyciel w działaniach artystycznych u głosy o plastyce i pięknie Alicja Skibicka Kto może ukształtować twórczego ucznia? Helena Danel-Bobrzyk Rola rodziny w kształtowaniu aktywnych postaw dziecka z udziałem muzyki Maciej Kołodziejski Środowiskowy kontekst rozwoju muzycznego dziecka Implikacje gordonowskie Radosław Tarczoń Muzyka relaksacyjna w działaniu terapeuty muzycznego u z badań własnych Adam Adamski Rola tańca i rytmiki dla układu biologicznego człowieka w świetle nowego paradygmatu psychologicznego Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc Nieoficjalne słownictwo uczniowskie wyrazem twórczej postawy językowej Małgorzata Iwanowicz Wychowanie językowo-stylistyczne w toku kształcenia polonistycznego na poziomie starszych klas szkoły podstawowej Adriana Adamska Udział wymiaru ponadempirycznego w procesie wychowawczym Danuta Kocurek Młodzież w świecie małej ojczyzny u w świetle badań ankietowych Wacław Korzeniowski Dziecko w świecie cywilizacji technicznej Izabela Gomołka-Walaszek Różnice progresu rozwojowego bliźniąt Bibliografia (wybór)
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91256 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 301-307
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej