145951
Książka
W koszyku
Głównym celem tej publikacji było zaproponowanie (nie)codziennych kategorii opisu zdrowia człowieka. Wśród kryteriów ich wyborów znalazły się przede wszystkim zainteresowania, a zwłaszcza rozpoznanie zjawisk związanych z problematyką zdrowia w kategoriach niedostępnych tradycyjnemu dyskursowi pedagogicznemu. Odkrywanie nowych sensów dbałości o zdrowie i pogłębianie wrażliwości na nie wymaga również, obok zdobycia kompetencji potrzebnych do prowadzenia zdrowego stylu życia, w myśl stwierdzenia, że zdrowie nie należy do wartości samowyzwalających się:: u umiejętności identyfikowania potencjalnych zagrożeń wpisanych w semantyczny obszar kultury zdrowia, u ustawicznego doskonalenia w strukturze kompetencji nauczyciela zdrowia umiejętności interpretacyjnych, pozwalających na określenie własnej filozofii oddziaływań edukacyjnych dla zdrowia, zwłaszcza że współczesna ideologia zdrowia osadzona jest na pograniczu wielu perspektyw badawczych i teoretycznych. u pedagogiczne oddziaływania w obszarze zdrowia człowieka zyskują na otwartości poznawczej, eliminując znużenie nieustającym powrotem do äkwestii pierwszychö prezentowany w niezmieniony od lat sposób, jak również jałowości przekazu sensu uczestnictwa w kulturze wartości witalnej. Zaprezentowane w publikacji kategorie nie wyczerpują listy kategorii nieobecnych w obszarze zdrowia człowieka. Są to jedynie przejawy własnych przemyśleń, które traktuję jako przyczynek do dyskusji wokół poruszonych tu zagadnień. Refleksja ta pobudza do dalszych poszukiwań äwielkich nieobecnychö w obszarze zdrowia człowieka, jak również umacnia sens podejmowania problemów, które nie zawsze ułożone są dla powszechnej aprobaty ludzkiej. Spis treści: Wprowadzenie. O kategoriach jako narzędziach poznawczych słów kilka Rozdział I. Dialog u rzeczywiste spotkanie ucznia i nauczyciela w świecie kultury zdrowotnej i fizycznej Rozdział II. Jakość życia u w poszukiwaniu sensu dbałości o zdrowie i ciało Rozdział III. Styl życia u główny wyznacznik działań w trosce o zdrowie Rozdział IV. Nuda u o skutkach edukacyjnych mistyfikacji w obszarze edukacji zdrowotnej i fizycznej Rozdział Odpowiedzialność. Odpowiedzialność u działalność o charakterze relacyjnym w obszarze zdrowia Rozdział VI. Inicjacja u wtajemniczanie w świat rytuałów zdrowotnych Rozdział VII. Lider u wyzwanie dla rzeczywistego nauczyciela zdrowia Rozdział VIII. Dzień powszedni i świąteczny w kulturze zdrowia człowieka Uwagi końcowe Summary Bibliografia
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91031 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Streszcz. w jęz. ang.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 85-92
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej