146447
Brak okładki
Książka
W koszyku
W historii rozwoju myśli pedagogicznej, zwłaszcza drugiej połowy XX wieku, dostrzega się zjawisko zarysowującego się kryzysu koncepcji kształcenia. Wśród wielu różnych orientacji szczególnie nośne naukowo okazały się dwa skrajne stanowiska: idea wszechstronnego rozwoju osobowości oraz koncepcja utylitaryzmu, a nawet instrumentlizmu pedagogicznego. Między innymi orientacjami pojawiło się wiele koncepcji pośrednich, dotyczących funkcji szkoły w strukturze społecznej, teorii doboru treści i metod kształcenia itd. Krytyka istniejących rozwiązań obejmuje wiele zagadnień edukacyjnych, jednakże najwięcej zastrzeżeń otyczy koncepcji kształcenia, a zwłaszcza dostosowania jej do obecnych oczekiwań społecznych i uwzględnienia mozliwych do okreslenia wymagań przyszłości. Współczesna koncepcja kształcenia, pomijając niektóre szkoły eksperymentalne, opiera się bowiem na wzorach przyjętych często z poprzednich wieków.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90805 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 42-43
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej