145951
Książka
W koszyku
W książce przedstawiono przegląd i analizę najważniejszych problemów zarządzania współczesnymi organizacjami biznesowymi i administracyjnymi. Omówiono problemy konkurencyjności i elastyczności w procesie zarządzania, instrumenty wspomagające zarządzanie, klastry jako nową formę organizacji przedsiębiorstw, zarządzanie zasobami ludzkimi, w tym zarządzanie zmianami personalnymi i kapitałem ludzkim oraz zasady, instrumenty i korzyści zarządzania ekologicznego.Wstęp Część I. Ogólne problemy zarządzania organizacjami Rozdział 1. Konkurencja i współpraca między współczesnymi organizacjami Wiesław Matwiejczuk Wprowadzenie 1. Ewolucja poglądów w pojmowaniu konkurencji 2. Globalny i lokalny wymiar konkurencji 3. Efektywne formy współdziałania organizacji Podsumowanie Bibliografia Rozdział 2. Planowanie strategiczne w realizacji wizji organizacji Ilona Penc-Pietrzak Wprowadzenie 1. Istota wizji i cele strategiczne 2. Formułowanie wizji 3. Realizacja wizji Podsumowanie Bibliografia Rozdział 3. Globalna strategia i konkurencja w zarządzaniu przedsiębiorstwem Janusz Soboń, Dariusz Soboń Wprowadzenie 1. Globalna strategia w zarządzaniu przedsiębiorstwem 2. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji 3. Istota konkurencji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem Podsumowanie Bibliografia Rozdział 4. Ocena elastyczności struktur organizacyjnych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych Agnieszka Zakrzewska-Bielawska Wprowadzenie 1. Pojęcie i cechy elastyczności struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa 2. Elastyczność struktur organizacyjnych w opinii kadry kierowniczej polskich przedsiębiorstw produkcyjnych Podsumowanie Bibliografia Rozdział 5. Dywersyfikacja działalności jako droga rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego Bolesław Budzisz Wprowadzenie 1. Istota dywersyfikacji 2. Czynniki warunkujące rozwój przedsiębiorstw rodzinnych 3. Historia powstania i rozwoju przedsiębiorstwa MIZON 4. Działania dywersyfikacyjne przedsiębiorstwa MIZON Podsumowanie Bibliografia Rozdział 6. Zarządzanie zespołem wielokulturowym w organizacji sieciowej o zasięgu globalnym Agnieszka Pietras, Paweł Pietras Wprowadzenie 1. Funkcjonowanie w sieci wielokulturowych organizacji 2. Zarządzanie wielokulturowym zespołem ery informacji 3. Zarządzanie zespołem wirtualnym - analiza przypadku Podsumowanie Bibliografia Część II. Instrumenty wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem Rozdział 1. Zarządzanie wdrażaniem publicznego wsparcia przedsiębiorstw na przykładzie programu pobudzania konkurencyjności przedsiębiorstw w województwie mazowieckim Bogdan Miedziński Wprowadzenie 1. Identyfikacja stanu istniejącego w zakresie zarządzania wsparciem przedsiębiorstw przez DZIAŁANIE 1.5 2. Kryteria selekcji projektów 3. Koszty wsparcia 4. Procedury Podsumowanie Rozdział 2. Integracja informacji i klasyfikacja danych jako kluczowe instrumenty generowania wiedzy przedsiębiorstwa Tomasz Kochański 1. Wiedza a informacja 2. Istota i formy integracji informacyjnej 3. Klasyfikacja danych 4. Rodzaje analizy danych 5. Odkrywanie wiedzy z baz danych za pomocą metod sztucznej inteligencji Bibliografia Rozdział 3. Podejście procesowe i strategia postpowo-nadążna Wacław Szymonik Wprowadzenie 1. Hermeneutyka i procesy ergotransformacyjne, jako podstawowe wyznaczniki strategii postępowo-nadążnej 2. Innowacyjne przesłanki efektywnej typologii i funkcjonowania procesów 3. Związki wertykalno-horyzontalne w procesie ergotransformacyjnym i efektywne kryteria rozwoju 4. Czasowo-informacyjne przesłanki rozumowania i typologii biegu procesów Podsumowanie Bibliografia Rozdział 4. Analiza finansowa jako narzędzie wspomagające zarządzanie firmą Barbara Wojsznis Wprowadzenie 1. Podstawowe aspekty analizy ekonomicznej 2. Analiza wstępna sprawozdań finansowych 3. Analiza szczegółowa sprawozdań finansowych Podsumowanie Bibliografia Rozdział 5. Patologie outsourcingu w teorii i praktyce gospodarczej Marek Matejuk Wprowadzenie 1. Zasadnicze cele i możliwości wykorzystania outourcingu 2. Wybrane patologie outourcingu 3. Metodyka badań i charakterystyka respondentów 4. Trudności w wyznaczaniu korzyści outourcingu jako przykład patologii w sektorze MSP Podsumowanie Bibliografia Rozdział 6. CAF (The Common Assessment Frenework) jako narzędzie doskonalenia organizacji publicznych Jacek Marek Radwan Wprowadzenie 1. Podstawowe zasady zarządzania jakością 2. Koncepcja modelu CAF 3. Struktura modelu CAF 4. Samoocena organizacji publicznych z wykorzystaniem CAF Podsumowanie Bibliografia Część III. Klastry jako nowa forma organizacji przedsiębiorstw Rozdział 1. Przywództwo w klastrach na przykładzie wybranych inicjatyw klastrowych w województwie podlaskim Anna Wasiluk Wprowadzenie 1. Współczesne przywództwo 2. Cechy przywódców w świetle przeprowadzonych badań Podsumowanie Bibliografia Rozdział 2. Działania na rzecz rozwoju klastra spożywczego w województwie podlaskim Andrzej Daniluk Wprowadzenie 1. Przemysł spożywczy w województwie podlaskim 2. Rozwój klastra spożywczego w świetle przeprowadzonych badań Podsumowanie Bibliografia Rozdział 3. Klastry w polityce regionalnej na przykładadzie województwa lubelskiego Matylda Bojar Wprowadzenie 1. Znaczenie gospodarki klastrów 2. Działania na rzecz rozwoju struktur klastrów w regionie lubelskim 3. Klastry województwa lubelskiego Podsumowanie Bibliografia Rozdział 4. Znaczenie grup producenckich w rozwoju klasteringu na obszarach wiejskich w regionie lubelskim Wiktor Bojar Wprowadzenie 1. Uwarunkowania rozwoju klastrów 2. Analiza przypadków Podsumowanie Bibliografia Część IV. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji Rozdział 1. Zarządzanie operacyjne zmianami personalnymi w organizacji Elżbieta Jędrych Wprowadzenie 1. Fazy zarządzania zmianami personalnymi na poziomie operacyjnym 2. Przeszkody w procesie wdrażania zmian na poziomie operacyjnym 3. Role kierunków liniowych we wdrażaniu zmian personalnych na poziomie operacyjnym Podsumowanie Bibliografia Rozdział 2. Rozwój kapitału intelektualnego - aspekt procesowy Barbara Buraczyńska, Klaudiusz Lenik, Wacław Szymonik Wprowadzenie 1. Kapitał intelektualny i jego wartościowy wzrost 2. Potrzeba ciągłego rozwoju kapitału intelektualnego 3. Rozwój procesu i pożądany wzrost kapitału intelektualnego 4. Powiązanie rozwoju kapitału intelektualnego z miernikami wartości Podsumowanie Bibliografia Rozdział 3. Problemy w zarządzaniu kapitałem ludzkim Magdalena Joanna Parzych Wprowadzenie 1. Znaczenie kapitału ludzkiego w organizacji 2. Czynniki i uwarunkowania rozwoju kapitału ludzkiego Podsumowanie Bibliografia Rozdział 4. Kształtowanie karier pracowniczych w sektorze MSP Anna Walecka Wprowadzenie 1. Istota kariery zawodowej 2. Kształtowanie kariery zawodowej 3. Wyniki badań prowadzonych w wybranym przedsiębiorstwie sektora MSP Podsumowanie Bibliografia Rozdział 5. Employer Branding - nowy trend na rynku pracy Jarosław Piotr Lendzion Wprowadzenie 1. Istota Emloyer Branding 2. Proces budowania marki pracodawcy Bibliografia Rozdział 6. Czynniki motywujące do pracy w opinii lekarzy pracujących w Polsce i w Stanach Zjednoczonych - wyniki badań Joanna Jończyk Wprowadzenie 1. Specyfika profesji lekarskiej 2. Charakterystyka badań empirycznych 3. Wyniki badań empirycznych Podsumowanie Bibliografia Rozdział 7. Role i zachowania migrantów zarobkowych w Polsce (na przykładzie migrantów z Ukrainy) Dariusz Klimek Wprowadzenie 1. Struktura migracji na świecie i w Polsce 2. Role migrantów na polskim rynku pracy 3. Zachowania migrantów Podsumowanie Bibliografia Część V. Ekologia w zarządzaniu Rozdział 1. Zarządzanie ekologiczne w organizacji Jacek J. Nowak Wprowadzenie 1. Przesłanki zarządzania ekologicznego 2. W kierunku adekwatnego znaczenia pojęcia "zarządzania ekologicznego" 3. Uwagi o podstawowych obszarach zarządzania ekologicznego 4. Instrumenty zarządzania ekologicznego w organizacji 5. Najważniejsze obszary i kierunki działań w zarządzaniu ekologicznym 6. Korzyści związane z zarządzaniem ekologicznym Podsumowanie Bibliografia Rozdział 2. Instrumenty wspomagające działalność przyjazną środowisku w przedsiębiorstwie Jacek Witkowski Wprowadzenie 1. Przedsiębiorczość a rozwój zrównoważony 2. ISO 14001 jako norma zarządzania środowiskowego 3. Ekozarządzanie i audyt środowiskowy (EMAS) 4. Innowacyjność ekologiczna Podsumowanie Bibliografia Rozdział 3. Proekologiczna społeczna odpowiedzialność jako źródło wartości przedsiębiorstw Anna Żelazna-Blicharz Wprowadzenie 1. Społeczna odpowiedzialność jako źródło wartości przedsiębiorstw 2. Nowe funkcje współczesnej filantropii 3. Pomiar efektywności działalności prośrodowiskowej przedsiębiorstw Podsumowanie Bibliografia Rozdział 4. Korzyści ekonomiczne z łączenia oczyszczania ścieków z produkcją paliw odnawialnych Janusz Jerzy Wprowadzenie 1. Struktura organizacyjna zakładu 2. Charakterystyka ekonomiczna procesów dla określonej wielkości zakładu 3. Analiza ekonomiczna zakładu Podsumowanie Bibliografia Część VI. Inne problemy praktyki zarządzania Rozdział 1. Czas jako kapitał Krystyna Kubik Wprowadzenie 1. Kategorie czasu i ich podział 2. Ekonomiczne wykorzystanie czasu 3. Etapy zarządzania czasem 4. Pożeracze czasu Podsumowanie Bibliografia Rozdział 2. Elastyczność oferty małego przedsiębiorstwa handlowego na przykładzie branży budowlanej Barbara Buraczyńska Wprowadzenie 1. Elastyczna oferta handlowa 2. Asortyment i jakość produktów 3. Ceny i zasady ich kształtowania 4. Płatności i promocje 5. Usługi dodatkowe Podsumowanie Bibliografia Rozdział 3. Nowoczesne narzędzia zarządzania służbą zdrowia Magdalena Czerwińska Wprowadzenie 1. Narzędzia e-zdrowia w wybranych dokumentach prawnych 2. Efekty wdrażania narzędzi e-zdrowia oraz problemy związane z ich wyceną 3. Zastosowania nowoczesnych narzędzi zarządzania w zakresie e-zdrowia w Polsce na tle krajów UE Podsumowanie Bibliografia Rozdział 4. Specyfika zarządzania kryzysowego bankiem Piotr Masiukiewicz Wprowadzenie 1. Specyfika w sferze regulacji 2. Regulacje cenowe w instytucjach kredytowych 3. Specyfika w sferze realnej 4. Bariery pozyskania zasobów Podsumowanie Bibliografia
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90653 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej