146406
Książka
W koszyku
W publikacji przedstawiono kierunki rozwoju nowoczesnych technologii i ich wpływ na gospodarkę w kontekście rozwoju innowacji jako podstawy kreowania przedsiębiorczości technologicznej. Książka prezentuje szerokie spektrum uwarunkowań technologicznych, gospodarczych i społecznych sprzyjających poprawie innowacyjności współczesnych gospodarek. Autorzy omawiają przemiany w technice i technologii początku XXI wieku, kierunki zmian w systemach zarządzania oraz instrumenty polityki proinnowacyjnej państw i regionów. Na tak szeroko zarysowanym tle przedstawiają także problemy zarządzania nowoczesnymi technologiami w Polsce w kontekście poprawy innowacyjności polskiej gospodarki poprzez instrumenty wspierania innowacyjności, mechanizmy likwidacji barier rozwoju przedsiębiorstw high-technology w Polsce, instrumenty i narzędzia zarządzania technologiami w małych i średnich przedsiębiorstwach. W pracy omówiono także problemy ochrony własności intelektualnej, tworzenia kapitału intelektualnego, podano przykłady stosowania nowoczesnych narzędzi zarządzania i wiele innych niezbędnych we współczesnym świecie przesłanek zmian i innowacji. Rozdziały: Rozdział 1. Rozwój technologii i jej wpływ na gospodarkę 1.1. Kluczowa rola postępu technologicznego i organizacyjnego 1.2. Narzędzia doskonalenia procesów produkcyjnych 1.3. Wiedza siłą napędową 1.4. System innowacyjny oparciem dla kapitału intelektualnego Rozdział 2. Przemiany w technice i technologii na początku XXI wieku 2.1. Metody i techniki informacyjne 2.2. Przemysły wysokiej techniki 2.3. Badania naukowe jako priorytet 2.4. Proces innowacyjny Rozdział 3. Polityka proinnowacyjna państwa 3.1. Liderzy i maruderzy 3.2. We wszystkich sektorach 3.3. Innowacje w zakresie techniki i technologii 3.4. Luka technologiczna w Polsce 3.5. Polskie specjalizacje Rozdział 4. Przewaga konkurencyjna i technologiczna 4.1. Cztery poziomy konkurencji 4.2. Bariery äwejściaö i äwyjściaö 4.3. Różne podejścia do konkurencji 4.4. Innowacje procesowe i produktowe 4.5. Nie liczyć na przypadek 4.6. Czynniki dyktujące zmiany Rozdział 5. Przedsiębiorstwa konkurujące na wolnym rynku 5.1. Określanie celów 5.2. Docenić konkurentów 5.3. äPięć siłö Portera 5.4. Fazy cyklu życia produktu 5.5. Analiza PEST 5.6. Metody wyboru strategii 5.7. Rozpoznawanie popytu 5.8. Cztery warianty Rozdział 6. System innowacyjności w budowie gospodarki opartej na wiedzy 6.1. Przyspieszone tempo postępu 6.2. Inkubatory przedsiębiorczości 6.3. Korzyści wymierne i niewymierne 6.4. Ośrodki innowacji w Polsce 6.5. Podobieństwa i różnice 6.6. Wsparcie ze strony gmin Rozdział 7. Pobudzanie innowacyjności przedsiębiorstw 7.1. Inicjatywy lokalne w cenie 7.2. Potrzeba rozwiązań systemowych 7.3. Wspieranie innowacyjności 7.4. W Unii Europejskiej 7.5. Za przykładem Stanów Zjednoczonych 7.6. Zdobywanie i wykorzystywanie wiedzy Rozdział 8. Bariery high-technology w Polsce 8.1. Podstawą odkrycia naukowe 8.2. Mierniki analizy 8.3. Unijny superpriorytet 8.4. Z dala od europejskich standardów Rozdział 9. Projektowanie procesu usprawnień z wykorzystaniem systemu KAIZEN 9.1. Światowy lider przemysłu oświetleniowego 9.2. Pojęcia podstawowe 9.3. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa 9.4. System usprawnień 9.5. Etapy realizacji usprawnienia 9.6. Realizacja projektu z wykorzystaniem metodologii MEDIC 9.7. Zbieranie danych, mapowanie procesu (Faza M) 9.8. Szukanie przyczyn (Faza E) 9.9. Weryfikacja rozwiązań (Faza D) 9.10. Wdrożenie (Faza I) 9.11. Kontrola procesu (Faza C) Rozdział 10. Koncepcje nowych lub zmodernizowanych produktów 10.1. Odpowiednio do nowych potrzeb 10.2. Programy sprzyjające rozwojowi 10.3. Ryzyko jest zawsze 10.4. Wprowadzenie na rynek 10.5. Miejsce marketingu i ädobrej markiö Rozdział 11. Sposoby i techniki kreowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie 11.1. Ogólna charakterystyka strategii technologicznej 11.2. Identyfikacja zagrożeń i szans 11.3. Zakup technologii Rozdział 12. Warianty pozyskiwania technologii 12.1. Główne czynniki sukcesu 12.2. We właściwym czasie, z właściwych źródeł 12.3. Sposoby i techniki implementacji technologii w przedsiębiorstwach Rozdział 13. Modele sieciowe 13.1. Algorytm wyznaczania podsieci krytycznej 13.2. Zapasy czasu 13.3. Wyznaczanie drogi o danej długości 13.4. Diagramy Gantta Rozdział 14. Modelowanie sieci przedsięwzięć organizacyjno-technicznych 14.1. Wprowadzenie 14.2. Podstawowe elementy sieci 14.3. Zasady budowy układów sieciowych 14.4. Podstawowe obliczenia w sieciach Rozdział 15. Optymalizacja terminu realizacji przedsięwzięcia według kryterium kosztów 15.1. Harmonogram czasu trwania 15.2. Optymalizacja planu sieciowego 15.3. Sposoby i technika ustalenia rozmiarów pracy 15.4. Wybrane przykłady optymalizacji planu sieciowego 15.5. Funkcje, równania, właściwości Rozdział 16. Rozwój innowacji produktowych, technologicznych i organizacyjnych 16.1. Innowacyjność gospodarki 16.2. Pojęcie innowacji 16.3. Historia innowacji 16.4. Innowacje współcześnie Rozdział 17. Kierunki zmian w systemach zarządzania 17.1. Megatrendy Nasbitta 17.2. Paradygmaty nowego zarządzania 17.3. äNowe naukiö oraz äZarządzanie zasobami ludzkimiö 17.4. Współczesne podejścia do przywództwa i roli menedżera 17.5. Przemiany form organizacji 17.6. Organizacja bez granic 17.7. Organizacje i zespoły wirtualne 17.8. Downsizing u strategia długotrwałych korzyści Rozdział 18. High-technology w Polsce (HT) 18.1. Główne wyznaczniki globalizacji 18.2. Kierunki rozwoju przedsiębiorstwa przyszłości 18.3. Czas ciągłej restrukturyzacji 18.4. Nakłady na badania i rozwój 18.5. W oparciu o prognozy Rozdział 19. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji gospodarczej 19.1. Hamulce rozwoju przedsiębiorczości 19.2. Wpływ konkurencji na przedsiębiorstwo 19.3. Bariery äwejściaö i äwyjściaö 19.4. Wzorce zachowań konkurencyjnych 19.5. Warunki konkurencji i źródła przewagi konkurencyjnej 19.6. Małe i średnie przedsiębiorstwa w ofensywie 19.7. W jednoczącej się Europie Rozdział 20. Wybieganie w przyszłość 20.1. Produkt źródłem przewagi 20.2. Cykl życia produktu i technologii 20.3. Projektowanie i doskonalenie produktów 20.4. Etapy prac badawczo-rozwojowych i dokumentacja 20.5. Niezbędność prognoz 20.6. Nie zapominać o jakości Rozdział 21. Produkty i usługi na poziomie high-technology 21.1. Klucz do efektywności 21.2. Rezultat, ale i proces 21.3. Przedsiębiorczość technologiczna 21.4. Wiele dróg, wspólny cel 21.5. Wypełnianie luk 21.6. Początkowe ogniwo nowych struktur Rozdział 22. Strumienie przepływu technologii 22.1. Różnorodność mechanizmu transferu 22.2. Na otwartym rynku 22.3. Łatwość przekazu, charakter międzynarodowy, zdolność kumulacyjna 22.4. Podstawowe zasady zarządzania technologią 22.5. Identyfikacja zmian umożliwiających doskonalenie zarządzania technologią 22.6. Konkurencja globalna, nowe oczekiwania odbiorców i partnerów Rozdział 23. Przedsiębiorstwa high-technology 23.1. W pełnym cyklu 23.2. Obszary największych szans 23.3. Otwarci na änowinkiö 23.4. Diagnozy, wnioski i rekomendacje Rozdział 24. Przedsiębiorstwo wobec zmiennych oczekiwań rynku 24.1. Wyszukiwanie i przystosowanie produktu 24.2. Teoria cyklu życia 24.3. Zanim wyrób się zestarzeje 24.4. Powody podejmowanych decyzji 24.5. Podstawy planowania produktu Rozdział 25. Zarządzanie relacjami klientów (CRM) 25.1. Zanikające więzi 25.2. Poszukiwania dwukierunkowego kontaktu 25.3. Od marketingu do CRM 25.4. Dopiero pierwsze kroki 25.5. Wybór jest bogaty 25.6. Budowanie lojalności 25.7. Warunki i skala korzyści Rozdział 26. Projektowanie produktu 26.1. Proces interaktywny 26.2. Generowanie pomysłów 26.3. Wstępna selekcja 26.4. Koncepcja produktu 26.5. Analiza ekonomiczna 26.6. Testowanie produktu 26.7. Wprowadzenie na rynek Rozdział 27. Analiza marketingowa nowych produktów i usług 27.1. Klient w centrum zainteresowania 27.2. Budowanie programu 27.3. Analiza SWOT 27.4. Macierz BCG (Boston Consulting Group) 27.5. Zalecenia Rozdział 28. Docenianie doświadczeń własnych i cudzych 28.1. Wiedza o stanie techniki 28.2. W poszerzonym zakresie 28.3. Źródła informacji patentowej 28.4. Ujednolicona dokumentacja, ułatwiony odbiór 28.5. Dziesiątki milionów opisów 28.6. Międzynarodowa Klasyfikacja Patentowa Rozdział 29. Badania patentowe 29.1. Po pierwsze u co badać? 29.2. Po drugie u jak? 29.3. Wykonawcy 29.4. Ryzyko 29.5. Etapy wdrażania 29.6. Finał Rozdział 30. Biznesplan 30.1. Warunek sukcesu 30.2. Zasady przygotowania i budowy 30.3. Zastosowanie i treść 30.4. Plan marketingowy 30.5. Treść biznesplanu firmy 30.6. DROMEX (przykład biznesplanu) 30.7. Nowa usługa, przykład biznesplanu Rozdział 31. Metody oceny opłacalności przedsięwzięć (projektów) 31.1. Zakres, charakter, horyzont 31.2. Metoda wartości zaktualizowanej netto u NPV 31.3. Dla każdego rodzaju przedsięwzięcia 31.4. Korzyści bieżące i przyszłe 31.5. Różne stopy dyskonta 31.6. Budowanie kryterium obiektywnego.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90381 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 460-468
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej