145951
Książka
W koszyku
Książka jest głosem w dyskusji o zmianach na pierwszym etapie edukacji. Może pełnić funkcję podręcznika uzupełniającego zarówno dla studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej przygotowujących się do podjęcia pracy w klasach I-III, jak i nauczycieliupraktyków. Podręcznik ten wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, którzy wraz z wprowadzeniem reformy oświatowej stanęli w obliczu nowych wymagań programowych. Wiele treści odnosi się do dydaktyki i metodyk przedmiotów szczegółowych, do wszystkich bloków przedmiotowych, które wraz ze zmianami w drodze ku äspołeczeństwu uczącemu sięö powinny posiłkować się innymi niż dotychczas przesłankami u wynikającymi z przemian między innymi w zakresie sposobów i środków gromadzenia wiedzy. W książce znajdują się liczne przykłady, zestawienia, scenariusze, schematy uwzględniające zarówno pewne propozycje literatury źródłowej, jak i organizację, przebieg i rezultaty badań empirycznych. Całość dopełniają przypisy, streszczenie w języku polskim, francuskim i angielskim oraz Aneksy. SPIS TREŚCI Wprowadzenie Rozdział 1. W stronę edukacji zorientowanej na dziecko uczące się 1.1. Kilka uwag o uczeniu się dzieci 1.2. Systemy edukacyjne a podmiotowe działania uczniów u trochę historii Rozdział 2. Rodzaje działań samokontrolnych i samooceniających u ich edukacyjne konsekwencje 2.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci 2.2. Działania samokontrole i samooceniające jako nieodzowne składniki podmiotowego uczenia się dzieci 2.3. O środkach i metodach kształcenia działań podmiotowych dzieci w wybranych koncepcjach edukacyjnych Rozdział 3. Od adaptacji do samodzielności u z badań nad kształceniem działań podmiotowych 3.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci u zarys problematyki i sposobów jej badania 3.2. Środki i metody kształcenia działań podmiotowych dzieci 3.3. Przejawy i zakres podmiotowości dzieci w działaniach edukacyjnych 3.4. Samokontrola i samoocena w planowaniu i realizacji zadań edukacyjnych Rozdział 4. Wiedza o uczeniu się u charakter działań podejmowanych przez nauczyciela i uczniów 4.1. Działania nauczyciela a działania uczniów 4.2. Działania uczniów a działania nauczyciela 4.3. Inne aspekty kształcenia działań podmiotowych Podsumowanie Bibliografia Spis tabel Spis przykładów Spis aneksów Aneksy Streszczenie Resumé Summary
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90321 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Streszcz. w jęz. franc. i ang.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 201-218
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej