146406
Książka
W koszyku
Zarządzanie marketingowe biblioteką staje się dziś warunkiem niezbędnym jej prawidłowego funkcjonowania. Biblioteki powinny opracowywać i wdrażać strategie marketingowe po to, aby dotrzeć do szerokiego kręgu Czytelników z jak najlepszą ofertą i jak najlepiej spełnić swoją misję. Kwestie komunikacji marketingowej i budowania więzi ze środowiskiem użytkowników, metodyki prowadzenia badań marketingowych oraz praktyka działań na tym polu stanowią dziś ważny element działalności bibliotek oraz starań ich kadry zarządzającej i pracowników. ˙˙˙ Ciągłe pojawianie się nowych technologii bibliotecznych, nowych typów zasobów, a także zmiany cech środowiska użytkowników wpływają na formę usług bibliotecznych. Pojawiło się też nowe zjawisko - określanie terminem Biblioteka 2.0, którego najważniejszą cechą jest interaktywność relacji pomiędzy Czytelnikiem a bibliotekarzem, tworzenie wokół biblioteki, zwłaszcza jej serwisu wirtualnego, społeczności zaangażowanych użytkowników, współtworzących treści związane z ofertą bibliotek. W odniesieniu do tych nowych trendów biblioteki redefiniują swe strategie marketingowe. ˙˙˙ Książka stanowi zbiór materiałów inspirowanych tematyką zagadnień poruszanych na konferencji naukowej "Zarządzanie marketingowe biblioteką", która odbyła się w dniach 17-19 października 2007 w Chorzowie. Organizatorem konferencji była Biblioteka Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie. Patronat nad konferencją objęła Komisja Zarządzania i Marketingu Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. ˙˙˙ Organizatorzy konferencji mają nadzieję, że artykuły zawarte w niniejszym zbiorze staną się przyczynkiem do pogłębienia refleksji nad możliwością rozwijania zarządzania marketingowego w polskich bibliotekach w celu jak najlepszego zaspakajania potrzeb informacyjnych użytkowników bibliotek.Wprowadzenie (Bogumiła Urban) Wiesław Babik Od marketingu tradycyjnego do marketingu internetowego: biblioteka otwarta i aktywne bibliotekarstwo internetowe Sylwia Baranowska Wizerunek biblioteki jako element wizerunku uczelni Barbara Barańska-Malinowska Co i jak promować w bibliotece? Maria Buszman Public relations w aspekcie pracy w bibliotece. Praktyczne zastosowanie wybranych narzędzi Małgorzata Dąbrowicz System ocen okresowych pracowników w bibliotece Marcin Dembowski Identyfikacja korporacyjna jako potężne źródło przewagi wobec konkurencji Urszula Ganakowska, Mirosława Różycka Tworzenie wizerunku biblioteki na przykładzie działań Biblioteki Głównej Uniwersytetu Szczecińskiego Bożena Jaskowska Jak łapać użytkownika w sieć? Elementy marketingu 2,0 w bibliotece Jadwiga Kotulska Prospołeczne działania współczesnej biblioteki jako narządzie marketingu: konieczność czy potrzeba serca? Beata Leder-Niewola Marketing biblioteki w zmieniającym się świecie. Marketing w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego - wybrane działania marketingowe Łucja Maciejewska Zarządzanie czasopismami elektronicznymi w Bibliotece Politechniki Wrocławskiej Małgorzata Marszałek Zasady działalności marketingowej i marketing relacji Alicja Paruzel Dialog w bibliotece szkoły wyższej - wybrane zagadnienia Urszula Posiada Budowanie więzi w środowisku uniwersyteckim: rola marketingu partnerskiego w działaniach biblioteki akademickiej Iwona H. Pugacewicz Innowacyjne rozwiązania w bibliotekarstwie fińskim z wykorzystaniem elementów strategii marketingowych Henryk Suchojad, Karolina Gabryś Biblioteka otwarta-biblioteka aktywna. Sztuka promocji Biblioteki Głównej Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach Leszek Szydłik Komunikacja marketingowa biblioteki uczelnianej z otoczeniem (ze szczególnym uwzględnieniem relacji bibliotekarz-użytkownik) Renata Tawfik Zachowania użytkowników bibliotek impulsem do usprawnień ich obsługi Maja Wojciechowska Możliwości wykorzystania badań marketingowych w bibliotekach.
Status dostępności:
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 90308 /02 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Materiały z konferencji "Zarządzanie marketingowe biblioteką", która odbyła się 17-19 października 2007 roku w Chorzowie.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej