145951
Książka
W koszyku
Ekonomia menedżerska to doskonale opracowany podręcznik, w którym przedstawiono najważniejsze problemy decyzyjne, przed jakimi stają współcześni menedżerowie. Autorzy odwołują się w nim do najnowszych osiągnięć wiedzy w dziedzinie zarządzania oraz wykorzystują je w analizie głównych obszarów ekonomii menedżerskiej. Pokazują, w jaki sposób metody i narzędzia analizy ekonomicznej powinny być stosowane przy podejmowaniu trafnych i optymalnych decyzji. Podręcznik ten, ze względu na kompleksowość i przejrzystość rozważań oraz liczne przykłady, stanowi wartościową pomoc dla studentów kierunków ekonomicznych, organizacji i zarządzania w wyższych uczelniach oraz dla uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie. CELE KSIĄŻKI Oddawany do rąk Czytelników podręcznik służy dwóm celom: ma on przybliżyć najważniejsze problemy decyzyjne, przed jakimi stają współcześni menedżerowie, oraz przedstawić zasady analizy ekonomicznej pozwalającej podejmować optymalne decyzje. Przy pisaniu niniejszego tekstu autorom przyświecało przekonanie, iż nowoczesny podręcznik ekonomii menedżerskiej nie może się ograniczać do zaprezentowania tylko samego "jądra" analizy ekonomicznej; powinien on także pokazać, w jaki sposób przedstawione metody analizy ekonomicznej są wykorzystywane w praktyce przez menedżerów. O słuszności takiego właśnie, aplikacyjnego podejścia przekonują nas m.in. własne doświadczenia zdobyte w trakcie prowadzenia zajęć z ekonomii menedżerskiej na różnych poziomach i dla różnych grup słuchaczy: studentów początkowych lat studiów, uczestników programów MBA oraz szkoleń z udziałem menedżerów najwyższego szczebla. CECHY WYRÓŻNIAJĄCE. Decyzje podejmowane przez menedżerów Podstawową cechą odróżniającą obecne wydanie Ekonomii menedżerskiej od innych podręczników jest duży nacisk położony na proces podejmowania decyzji przez menedżerów. W wielu z tych podręczników autorzy starają się przede wszystkim wyjaśnić istotę zjawisk ekonomicznych, natomiast analiza takich ważnych problemów decyzyjnych, jak ustalenie optymalnej wielkości produkcji i polityka cenowa zostaje podjęta dopiero w dalszych rozdziałach, przedstawiających struktury rynku czy specjalne zastosowania ekonomii. W tej książce przyjęliśmy odmienne podejście - proces decyzyjny w przedsiębiorstwie jest tu kanwą rozważań we wszystkich rozdziałach. Każdy rozdział rozpoczyna się od opisu rzeczywistego problemu decyzyjnego, który zmusza studentów do zastanowienia się nad możliwymi wariantami, jakie ma do wyboru menedżer. Problem ten pojawia się ponownie na końcu rozdziału; wykorzystując wcześniej poznane pojęcia i narzędzia, staramy się tam pokazać drogę prowadzącą do podjęcia optymalnej decyzji. Reguły formułowane przez ekonomię menedżerską są w książce bez wyjątku bogato ilustrowane i analizowane za pomocą rozbudowanych przykładów problemów, przed jakim stają menedżerowie.(...)
Status dostępności:
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 89968 /33 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej