146406
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Inżynieria Oprogramowania)
Autorzy książki, znani w świecie informatycznym jako Banda Czterech, starają się uświadomić Czytelnikowi znaczenie wzorców projektowych. Przedstawiają też obszerny ich katalog, a w nim wzorce kreacyjne, strukturalne i czynnościowe. Programista, który nie zetknął się dotychczas ze wzorcami, będzie mógł po przeczytaniu tej książki zacząć je stosować. Będzie mógł wykorzystać te skatalogowane wzorce projektowe, ale też wynajdować i tworzyć własne. Polecamy tę znakomitą książkę studentom informatyki, zawodowym projektantom oprogramowania i programistom. Mamy nadzieję, że udostępniając ją polskiemu czytelnikowi, przyczyniamy się do usprawnienia procesu wytwarzania oprogramowania w firmach programistycznych i do poprawy jakości ich produktu końcowego Spis treści: Przedmowa Słowo wstępne Przewodnik po książce 1. Wprowadzenie 1.1. Co to jest wzorzec projektowy? 1.2. Wzorce projektowe w smalltalkowym MVC 1.3. Opisywanie wzorców projektowych 1.4. Katalog wzorców projektowych 1.5. Organizacja katalogu 1.6. Jak wzorce projektowe umożliwiają rozwiązanie problemów projektowych 1.7. Jak wybrać wzorzec projektowy 1.8. Jak stosować wzorce projektowe 2.Studium przypadku: projektowanie edytora dokumentów 2.1. Problemy projektowe 2.2. Struktura dokumentu 2.3. Formatowanie 2.4. Ozdabianie interfejsu użytkownika 2.5. Obsługa wielu standardów wyglądu i zachowania 2.6. Obsługa wielu systemów okienkowych 2.7. Operacje użytkownika 2.8. Sprawdzanie pisowni i przenoszenie wyrazów 2.9. Podsumowanie Katalog wzorców projektowych 3. Wzorce kreacyjne Budowniczy Fabryka Abstrakcyjna Metoda Wytwórcza Prototyp Singleton Omówienie wzorców kreacyjnych 4. Wzorce strukturalne Adapter Dekorator Fasada Kompozyt Most Pełnomocnik Pyłek Omówienie wzorców strukturalnych 5. Wzorce czynnościowe Interpreter Iterator Łańcuch Zobowiązań Mediator Metoda Szablonowa Obserwator Odwiedzający Pamiątka Polecenie Stan Strategia Omówienie wzorców czynnościowych 6. Zakończenie 6.1. Czego oczekiwać od wzorców projektowych 6.2. Krótka historia 6.3. Społeczność zajmująca się wzorcami 6.4. Zaproszenie 6.5. Ostatnie słowo Dodatek A Słownik pojęć używanych w książce Dodatek B Przewodnik po notacji B.1. Diagram klas B.2. Diagram obiektów B.3. Diagram interakcji Dodatek C Klasy podstawowe C.1. Lista C.2. Iterator C.3. IteratorPoLiście C.4. Punkt C.5. Prostokąt Literatura
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89867 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 429-435
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej