145951
Książka
W koszyku
Nowa sytuacja społeczna, nowa technika i możliwości mediów zmieniają kształt starych proşblemów moralnych. Współczesne media - a zwłaszcza telewizja, internet, gry komputerowe są same w sobie "moralnie obojętne", jednak ich oferty stoją często w sprzeczności z prawami moralnymi, niosą wielorakie zagrożenia, jak np. negatywny wpływ gier komputerowych na psychikę graczy i system wartości, zagrożenia płynące z anonimowości w sieci czy możliwości dokonywania oszustw internetowych (włamania na konta, nieuprawnione przelewy). W publişkacji omówiono wybrane problemy moralne społeczeństwa informacyjnego z punktu widzenia nadawcy i odbiorcy współczesnych mediów. Jednym z punktów odniesienia analiz jest Dekalog w aspekcie jego aktualności i uniwersalności. Społeczeństwo informacyjne ukazano z perspekştywy człowieka, który sam za siebie odpowiada i sam decyduje o przyjęciu lub odrzuceniu norm moralnych. Książka zachęca do refeksji - jak budować i jak wykorzystywać przestrzeń inforşmacyjną w zgodzie z prawami moralnymi i z własnym sumieniem.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89734 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46059 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 189-196
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej