146406
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wieloletnia obserwacja dydaktycznych działań wczesnoszkolnych prowadzi mnie do przekonania, że gdy dziecko jest skazane wyłącznie na szkolny trening, bez osłony ze strony lepiej wykształconej rodziny , to niemożność rozumienia czytanego tekstu jest logiczną konsekwencją stosowanych metod uczenia. Szkolne metody uczenia przedmiotem swojego działania uczyniły litery i głoski i wokół tych elementów organizują uwagę dziecka. Liter zaś ani głosek nie sposób rozumieć. Litera jest tworem całkowicie abstrakcyjnym, nie może więc wywołać żadnego zainteresowania i żadnych rozumnych reakcji. Nie dość tego, w celu przekazania informacji o brzmieniu poszczególnych liter przeprowadza się z dziećmi przygotowawcze ćwiczenia słuchowe, polegające na wypreparowywaniu odosobnionych głosek ze słyszanych słów. Podzielone w ten sposób słowo, tracąc swoje naturalne brzmienie, traci również swój sens, pozbawione zostaje znaczenia. Książka jest zbiorem wywiadów, które z Ireną Majchrzak na łamach `BLIŻEJ PRZEDSZKOLA - wychowanie i edukacja` przeprowadziła Elżbieta Wasil. Publikacji `W obronie dziecięcego rozumu` towarzyszą Listy do Salomona, autorskie tłumaczenie Cartas a Salomon, wydanych przez Irenę Majchrzak po raz pierwszy w języku hiszpańskim w 1982 roku w Meksyku, które stanowiły początek Jej zainteresowań dydaktycznych.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88679 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej