145951
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. T. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 6 rozszerzone i zm. - Warzszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1994. - 369, [2] s. : il. ; 24 cm.
Spis treści: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne) Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne) Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu
Szóste, rozszerzone i zmienione wydanie znakomitego podręcznika psychologii wychowawczej autorstwa dwojga wybitnych polskich psychologów. Tom pierwszy obejmuje zagadnienia psychologii nauczania. Przedstawione w nim zostały współczesne poglądy na temat istoty i przebiegu nauczania, uwarunkowań zewnętrznych, motywacji i systemu wzmocnień, planu i programu nauczania. Omówiono różne koncepcje nauczania, nauczanie przygotowawcze w powiązaniu z edukacją permanentną, aktywizowanie poznawcze uczniów, dojrzałość szkolna, nauczanie dorosłych i inne istotne elementy składające się na tę ważną gałąź wiedzy psychologicznej. Tom drugi poświęcony jest zagadnieniom psychologii wychowania. Omówione w nim zostały różne koncepcje wychowania, funkcje i struktura działalności wychowawczej, środowisko wychowawcze, związki między wychowaniem a osobowością i procesem socjalizacji. Osobne rozdziały przedstawiają problemy wychowania na różnych etapach rozwoju, wychowanie w rodzinie, a także trudności wychowawcze, tworząc w sumie kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej w tym zakresie
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62150/1, 62152/1, 62148/1, 62144/1, 62146/1 (5 egz.)
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej