146406
Książka
W koszyku
Wychowanie do demokracji nie może polegać na indoktrynacji ideologicznej, dokonującej się w murach sprawnie zorganizowanych instytucji wychowawczych. W społeczeństwach współczesnych wychowanie zatacza coraz szersze kręgi i obejmuje zadania wykraczające daleko poza tradycyjnie pojmowany stosunek wychowawczy, zamykający się w relacji wychowawca-wychowanek. Modernizacja pojęcia wychowanie, dokonująca się pod wpływem przemian praktyki społecznej oraz rozwoju psychologii, polega na promowaniu podmiotowości jednostki i poszerzaniu pola jej aktywności. Oznacza to przeniesienie odpowiedzialności za przebieg i wyniki procesu wychowania z instytucji oświatowych na całe społeczeństwo, które do spełnienia swych funkcji wychowawczych powinno być odpowiednio przygotowane. W ciągu ostatnich lat powstało szereg interesujących teorii i projektów inspirujących praktykę, które u nawet jeśli wypływają z różnych stanowisk ideologicznych u stanowią jedno zbiorowe doświadczenie budowania przyszłości opartej na powszechnie akceptowanych zasadach demokracji. Do pedagogiki należy ważna część tego zbiorowego zadania, a więc rozbudzania i spotęgowania ujawniających się, albo jeszcze ukrytych wartości i sił jednostek oraz grup społecznych, wdrażania ich do współdziałania, aby jako podmioty społeczne miały swój udział w realizacji własnych możliwości i tworzeniu własnego świata.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76832 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej