145951
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 1840)
Tom, który na charakter pracy zbiorowej, nawiązuje przedstawioną w niej problematyką do dyskusji nad celami i koncepcjami edukacji lingwistycznej. Redaktor tomu przedstawia we Wprowadzeniu diagnostyczną interpretację niedostatków procesu edukacyjnego oraz sugestie dotyczące podstawowych zmian programowych i realizacyjnych. Przypomina też, iż efektem poszukiwania jednolitych ram analitycznych dla teorii, praktyki i metodyki kształcenia językowego jest określenie podstaw tzw. lingwistyki edukacyjnej jako wyodrębnionej dziedziny językoznawstwa stosowanego. Do tej problematyki odnoszą się przede wszystkim artykuły zamieszczone w części pierwszej tomu, zatytułowanej W stronę lingwistyki edukacyjnej. W części drugiej (Zachowania językowe w kontekstach edukacyjnych) prezentowane są w zróżnicowanych ujęciach autorskich określone formy, przejawy i efekty zachowań językowych w środowiskach szkolnych i pozaszkolnych. Spośród kilku artykułów części trzeciej tomu (Przestrzeń interlingwalna a edukacja) trzy odnoszą się do uwarunkowań właściwości procesów edukacji w środowiskach dwu- i wielojęzycznych w Czechach i na Litwie. Kolejny tekst pokazuje uzależniania skuteczności porozumiewania się na podstawie różnic między skonwencjonalizowanymi formami adresatywnymi w języku polskim i niemieckim. Tom zamyka artykuł akcentujący potrzebę zmiany metod, podręczników, treści nauczania, form kontroli wyników w obrębie glottodydaktyki, służących czynnemu opanowania języka obcego.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75973 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej