145951
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne /Akademia Pedagogiczna im.Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; T. 220)
Praca ukazuje zmiany mające miejsce w zakresie kształcenia głuchych w drugiej połowie XX wieku. Dotyczą one głównie odmiennego traktowania potrzeb porozumiewania się głuchych. Pierwsza część pracy zawiera przegląd literatury (głównie amerykańskiej, angielskiej, niemieckiej i rosyjskiej) omawiającej dotychczasowe badania i opinie o różnych sposobach komunikowania się osób głuchych. Dokonano opisu unimodalnych, bimodalnych i multimodalnych sposobów komunikowania się. Rozdział kończy charakterystyka totalnej komunikacji, jej filozofii, jako jednego ze współczesnych podejść w rehabilitacji głuchych. Druga część pracy prezentuje wyniki badań ukazujące zasadność koncepcji filozoficzno-pedagogicznej "totalnej komunikacji". Badania prowadzono w szkołach dla dzieci głuchych. Były one próbą przełamania schematycznego myślenia właściwego zagorzałym oralistom, które deprecjonuje język migowy i jest motywowane zamaskowaną pogardą dla ludzi głuchych. Na trzecią część pracy składają się wnioski pedagogiczne (dydaktyczne i wychowawcze) oraz propozycje wykorzystania totalnej komunikacji w procesie kształcenia głuchych.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77761 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.151-159
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej