145951
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Opolski Uniwersytet ; Nr 374)
Praca dotyczy kompetencji tekstotwórczej absolwentów gimnazjum. Liczy pięć rozdziałów, w których autorka zajmuje się rozwojem i kierunkami badań wiedzy o tekście, w kolejnych częściach rozważa problem tekstu w szkole, w wybranych programach i podręcznikach. Część analityczna dotyczy badania tekstu pod kątem ustalenia kompetencji tekstotwórczej uczniów gimnazjum. Analizie poddano strukturę rozprawki, sygnały delimitacji, składniki ramy, wskaźniki orientacji w dyskursie, tło pragmatyczno-komunikacyjne, aksjologię oraz wybrane cechy językowo-stylistyczne. Pracę zamyka badanie nauczycielskich recenzji wspomagających doskonalenie umiejętności pisania oraz propozycja nowego modelu lekcji poprawy tzw. wypracowań. Tematyka pracy ma charakter interdyscyplinarny, bo odnosi się do takich dziedzin wiedzy, jak dydaktyka, językoznawstwo, literaturoznawstwo, pedagogika. Książka adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli języka polskiego, metodyków oraz studentów filologii polskiej ze specjalnością nauczycielską, a także osób związanych z reformowaniem oświaty w Polsce.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87163 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.157-163
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej