145951
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza książka na temat dramy w edukacji, terapii i życiu osób niepełnosprawnych. Pedagodzy mają świadomość, że drama jako forma edukacji przez doświadczenie stanowi swoisty trening życia, przygotowuje ucznia do późniejszego, dorosłego życia w społeczeństwie. W bogatej już polskiej literaturze na temat dramy wskazuje się na takie jej walory, jak możliwość kształcenia wyobraźni, empatii, postawy twórczej czy - bardziej ogólnie - rozwijania całej osobowości jednostki. Podkreśla się również walory i możliwości kognitywne dramy, w kontekście wiedzy przedmiotowej, dotyczącej poszczególnych dziedzin nauki. Stąd też, nawet w tytułach książek, pojawia się ta właśnie przedmiotowo--metodyczna cecha dramy: drama na lekcjach języka polskiego, drama na lekcjach historii, drama w nauczaniu początkowym itd. Okazuje się jednak, że o ile istnieją książki na temat dramy w edukacji przeznaczone dla szerokiej gamy odbiorców, nie zaistniała jeszcze na naszym rynku wydawniczym książka na temat dramy dla i o niepełnosprawnych. Nie jest to problem marginalny, bowiem liczba osób niepełnosprawnych w Polsce wynosi ok. 5 min 500 tys., co stanowi ok. 14 społeczeństwa1. Zatem co siódmy Polak ma różnego rodzaju problemy z funkcjonowaniem w życiu społecznym. Podstawową motywacją do napisania tej książki było więc właśnie zainteresowanie jej Autorek metodami pracy z osobami niepełnosprawnymi. Książka przeznaczona jest dla studentów pedagogiki, w tym przede wszystkim pedagogiki specjalnej, nauczycieli, terapeutów, instruktorów teatralnych, wolontariuszy, a także rodziców i opiekunów, którzy w zaciszach swoich domów pracują indywidualnie z osobami niepełnosprawnymi. Książka ma charakter teoretyczno-praktyczny i zawiera w części pierwszej treści dotyczące dramy jako metody pracy z osobami niepełnosprawnymi. W części praktycznej natomiast zaprezentowane zostały przykłady zarówno zabaw i gier dramowych, jak i scenariuszy rozbudowanych działań dramowych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Spis treści: Wstęp Drama w edukacji i terapii osób niepełnosprawnych - podstawy teoretyczne 1. Drama w pracy z osobami niepełnosprawnymi 2. Drama jako doświadczenie 3. Drama w praktyce edukacyjnej 4. Istota roli w dramie 5. Drama w twórczym rozwoju i edukacji dziecka niepełnosprawnego Propozycje praktycznych zajęć dramowych 1. Aneta Madziara "Od marzenia do projektu" 2. Hanna Jastrzębska-Gzella "Słowo i dźwięk, czyli tworzenie świata na nowo" Bibliografia
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87104 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 143
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej