146406
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 1886)
Niniejsza książka jest poświęcona wybranym koncepcjom teoretyczno- -metodologicznym i praktycznym, funkcjonującym w rozwijającej się dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej, a mogącym - jak się wydaje - stanowić inspirację dla współczesnej dydaktyki. W trzech pierwszych artykułach prezentowanej książki (S. Sztobryna, W. Szulakiewicza, D. Dryndy) zaprezentowano różne międzywojenne stanowiska odnoszące się do sposobów uprawiania tej dyscypliny. Być może staną się one źródłem inspiracji dla współczesnych dydaktyków profesjonalistów poszukujących nowego modelu macierzystej dyscypliny. Autorzy różnych innowacji czy twórcy szkół eksperymentalnych rzadko sięgają do doświadczeń z przeszłości, związanych np. z dydaktyką "nowego wychowania", z pedagogiką reform, a przecież doświadczenia te są źródłem wiedzy nie tylko o sposobach wprowadzania zmian, ale i o ograniczeniach i niebezpieczeństwach ich bezkrytycznego stosowania. Artykuły V. Rodak, J. Wendreńskiej, E. Szadzińskiej ukazują koncepcje dydaktyczne, wywodzące się z ruchu "nowego wychowania" (koncepcja szkoły pracy, plan daltoński, nauczanie zintegrowane). Autorki artykułów nawiązują do międzywojennych koncepcji dydaktycznych, ale punktem wyjścia ich rozważań są problemy współczesne. Artykuł autorstwa K. Wszołek traktuje o koncepcji oceny szkolnej w ujęciu K. Sośnickiego. W świetle obecnych dyskusji wokół oceniania i oceny szkolnej może on być szczególnie ważny dla tych dydaktyków, którzy ciągle poszukują nowych ofert oceniania osiągnięć uczniowskich.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76047 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej