145951
Książka
W koszyku
(Publikacje Biznesowe)
Popularna dziś teoria głosi, że globalizacja gospodarki doprowadzi do wykształcenia się jednej kultury, wspólnej dla całego świata. Fons Trompenaars i Charles Hampden-Turner nie zgadzają się z tą teorią. Według nich globalizacja nie jest niczym więcej jak częściowym ujednoliceniem pewnych zewnętrznych przejawów kultury u zróżnicowanie wartości, norm i postaw wcale nie zanika, a organizacja idealna, sprawdzająca się w każdych warunkach kulturowych, jest tylko teoretyczną ułudą.Autorzy uważają, że kluczem do sukcesu jest rozumienie własnej kultury oraz naszych oczekiwań dotyczących tego, jak inni ludzie powinni myśleć i postępować. Pomóc ma w tym teoria siedmiu wymiarów kultury. Każdy z tych wymiarów to szerokie spektrum możliwych postaw określanych przez:1.stosunek do zasad etycznych, prawnych i wynikających ze zobowiązań międzyludzkich (uniwersalizm a partykularyzm), 2.stosunek do jednostki i grupy (indywidualizm a kolektywizm), 3.sposób zachowania (powściągliwość a emocjonalność), 4.sposób postrzegania świata (wycinkowość a całościowość), 5.sposób wyznaczania statusu społecznego (osiąganie a przypisywanie statusu), 6.stosunek do czasu, 7.stosunek do otoczenia. Prezentowane koncepcje, będące wynikiem obserwacji i badań, są zilustrowane barwnymi i pouczającymi przykładami z życia. Książka zainteresuje zarówno wykładowców i studentów zarządzania, kulturoznawstwa, socjologii i psychologii, jak i osoby, które w swojej działalności zawodowej bezpośrednio doświadczają opisanych w niej zjawisk.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78629 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej