146447
Brak okładki
Książka
W koszyku
Należy wyraźnie podkreślić, że tematyka badawcza, jaką podjęła autorka w swojej pracy, jest niezwykle szerokim zagadnieniem i można pogratulować odwagi zmierzenia się z nim. [...]Autorka u wykorzystując analityczno-empiryczne metody badawcze i aplikując je do polskich warunków u sprostała bardzo dużemu wyzwaniu, jakim było przedstawienie współczesnych zależności między infrastrukturą transportu, szczególnie transportu drogowego, a poziomem rozwoju regionalnego, koncentrując się na efektach podażowych i popytowych tego problemu.(prof. zw. dr hab. Zdzisław Kordel, Uniwersytet Gdański)Zasługą autorki jest niewątpliwie zwrócenie uwagi na fakt złożoności wzajemnych związków między rozbudową i modernizacją infrastruktury transportu a rozwojem regionalnym u zwłaszcza w Europie. Pozytywna korelacja jest niejednokrotnie istotna i zauważalna, z drugiej jednak strony u paradoksalnie u bywa niekiedy wyolbrzymiana oraz postrzegana nadmiernie jednostronnie. W niektórych przypadkach rozwój infrastruktury transportu może powodować nawet wzrost polaryzacji międzyregionalnej, wzmacnianie "centrów" oraz zjawisko określane niekiedy przez specjalistów mianem "efektu tunelu" (sytuacja, w której budowa potężnej, ale słabo powiązanej z regionem, przez który przebiega, autostrady lub linia szybkiej kolei przyczynia się wręcz do względnego osłabienia konkurencyjności owego regionu). Staranne omówienie tej złożonej problematyki jest niewątpliwie ważnym atutem pracy.(dr. hab. Tomasz Dołęgowski, profesor Szkoły Głównej Handlowej)
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86433 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.249-257
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej