146406
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 2393)
Autorka próbuje przekroczyć granice dydaktyki strukturalistycznej i formułuje projekt szkolnej lektury literackiej jako serii zdarzeń, które w praktyce i teorii dydaktyki literackiej podlegają stłumieniu. Jej zdaniem, takie zdarzenia i jakości, jak: sądy etyczne, przyjemność, nuda, lęk, niezrozumienie, przemoc, seksualność, polityka od zawsze plenią się w programach nauczania, spisach lektur, strategiach metodycznych. "Etyka czytania" czy "krytyka etyczna" zajmuje się opisem spotkania świata tekstu i indywidualnego kontekstu czytelnika. Tam bowiem rodzi się odpowiedzialność czytającego za inność, idiomatyczność tekstu oraz doświadczenie lektury jako przemiany konkretnego czytelnika, wynikającej ze spotkania z odmiennością języka i problematyki obecnymi w konkretnym utworze literackim.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86227 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej