145951
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 2313)
Zasadniczą kwestą prezentowanej pracy jest poszukiwanie takich dróg działania, które z jednej strony ujawnią potencjał tkwiący w dziele literackim, warunkujący tzw. zysk czytelniczy, czyli zaspokojenie potrzeb psychicznych odbiorcy, stymulowanie potrzeby refleksyjnej, polemicznej, z drugiej zaś ukażą i uruchomią pełnię dziecięcych możliwości twórczej interpretacji. Autorka u przyjmując optykę pedagogiczną u podjęła próbę odpowiedzi na następujące pytania: Co kieruje procesem odczytywania przez ucznia znaczeń utworu literackiego?, Co staje się zaczynem indywidualności odbioru?, Czy istnieje prawdopodobieństwo, że odbiór tekstu może odbywać się bez änaznaczeniaö go przez odbiorcę własną indywidualnością?, Czy intuicyjne, twórcze, ekspresyjne, ujawniające wnętrze czytelnika analizowanie tekstu jest niebezpieczne dla kształcenia literackiego małego dziecka?, Jak dalece właściwa procedura kontaktu ucznia z książką wpłynie na stymulowanie jego rozwoju w sferze dywergencyjnej, społecznej i emocjonalnej?Publikacja została podzielona na następujące części: pierwszą stanowią rozważania dotyczące pedagogicznego odbioru tekstu literackiego, metafory literackiej, miejsca liryki dziecięcej i metafory w poetyckim wsparciu rozwoju. Podjęto także problematykę liryki w systemie edukacji małego dziecka w perspektywie tradycyjnej i w obszarze nowych poszukiwań. Zaprezentowano przedmiotową strategię kinestetycznej interpretacji liryki. Część druga obejmuje metodologiczne podstawy badań własnych. Ostatnia część to analiza i interpretacja wyników uzyskanych w trakcie dociekań eksploracyjno-weryfikacyjnych.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85809 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.333-364
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej