146406
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Seria III. Nauki Ekonomiczne i Informatyka ; Z.2(32)2003)
Stanisława Wilmańska-SosnowskaKlienta jako obiekt marketinguArtykuł stanowi próbę ujęcia przemian jakie dokonały się w zakresie spojrzenia na najważniejszy podmiot rynkowy jakim jest klient w dotychczasowym rozwoju koncepcji marketingu w formułowaniu jego istoty i celu oraz wzrastającej roli tego podmiotu w poszukiwaniu bardziej efektywnych sposobów poszukiwania przewagi konkurencyjnej na rynku. Izabela WitczakZarządzanie lojalnością klientaDziałania wielu firm skupione są bardziej na przyciąganiu nowych klientów niż na utrzymaniu klientów dotychczasowych. Firmy te nie uświadamiają sobie, że stali klienci stanowią ważny kapitał przedsiębiorstwa. Nie bez znaczenia jest również fakt, że przyciągnięcie nowych klientów jest kosztowniejsze od budowania lojalności klientów dotychczasowych. Celem rozważań jest pokazanie istotności lojalności klienta i zarządzanie nią. Artykuł podzielono na cztery części. Pierwsza z nich skoncentrowana jest na wyjaśnieniu znaczenia lojalności klientów. W części drugiej omówiono etapy programu lojalnościowego.Tematem części trzeciej są bariery budowy lojalności.W części ostatniej, czwartej skupiono się na wykorzystywaniu programów lojalnościowych w praktyce.Kinga StopczyńskaWykorzystanie promocji on-line w kreowaniu relacji z klientemWykorzystanie Internetu jako nośnika promocji staje się coraz bardziej popularne również na rynku polskim. Coraz większy dostęp do Internetu sprawia, iż rzesza klientów, z którymi możemy kontaktować się właśnie za pomocą tego medium rośnie. Firmy prześcigają się w znajdowaniu coraz to nowszych rozwiązań, które mają optymalizować efektywność i skuteczność, a co za tym idzie zagwarantować im sukces. Wyznacznikiem tego sukcesu mają być pozytywne relacje firma ? klient, czyli stworzenie takiego grona klientów, którzy będą oddani naszej firmie, co z kolei będzie przekładało się na ich zachowanie rynkowe.Magdalena Kalińska-KulaBadanie lojalności nabywców jako podstawa zarządzania kluczowymi klientamiCelem autorki było ukazanie jak ważkim jest zagadnienie dbałości o lojalność nabywców w kontekście wyodrębnienia grupy kluczowych klientów przedsiębiorstwa. W warunkach dzisiejszego otoczenia konkurencyjnego, każde przedsiębiorstwo które pragnie przetrwać na rynku powinno zadbać o grono lojalnych nabywców. Równie ważne wydaje się być zagadnienie satysfakcji klienta, znajdujące przełożenie na ich lojalność wobec firmy. W powyższych rozważaniach zaproponowano szereg metod badawczych pozwalających w miarodajnych sposób określić poziom obu omawianych zjawisk. Urszula UrbańskaStrategie marketingu zakupów na rynku przemysłowymMarketing zakupów jest stosunkowo nową koncepcją marketingu obejmującą relacje rynkowe między sprzedawcami a nabywcami dóbr przemysłowych. Oznacza on aktywne oddziaływanie na rynki dostawców. Nadanie funkcji zaopatrzenia w firmie wymiaru marketingowego i strategicznego wiąże się ze stosowaniem przemyślanych i sformalizowanych procedur dokonywania zakupów, kryteriów oceny i wyboru dostawców przez centrum decyzyjne. Stwarza się w ten sposób lepsze możliwości osiągania celów firm na ich rynkach docelowych.Janusz ZrobekMarketing w działalności producentów rolnychW warunkach zachodzących przemian gospodarczych oraz silniejszego otwarcia polskiego rynku rolnego na światową konkurencję, jawi się konieczność zmian w postępowaniu producentów. Ich przyszłość zależy dziś od przyjęcia prorynkowej orientacji marketingowej. Obecne jej wykorzystanie nie jest zadowalające. Pojawiają się wprawdzie pozytywne zmiany, ale ich poziom i skala nie są jeszcze w pełni satysfakcjonujące. Słabość producenta oraz podmiotów uczestniczących na rynku płodów rolnych wpływa ujemnie na działania o charakterze marketingowym. Istnieje znacząca możliwość rozwinięcia tych działań na większą skalę. Dotyczy to zwłaszcza wykorzystywania pozacenowych środków, które przyniosą konkretne efekty w długim okresie.Iwona WieczorekPromocja w działalności przedsiębiorstw na polskim rynku produktów muzycznychBadania nad promocją przedsiębiorstw wytwórczych i handlowych działających na rynku muzycznym wykazały konieczność prowadzenia kampanii promocyjnej właściwie dobranej do asortymentu wyrobów, gdyż charakterystyczną cechą badanej branży jest forma integracji produktów i ich promocji. Szczególny nacisk w kampanii promocyjnej kładzie się na modyfikowane wyroby wprowadzane do sprzedaży. Przedsiębiorstwa badanej branży prowadzą zróżnicowaną politykę promocji, zależną od rodzaju działalności. W odmienny sposób dobierają środki promocji producenci, jak i handlowcy.Większość przedsiębiorstw przemysłu muzycznego opiera swoją strategię na szerokim asortymencie produktów i usług, działa na wielu rynkach i adresuje swoja ofertę do różnych kategorii nabywców. Uzasadniona jest, więc prowadzenie polityki promocji w odniesieniu do pełnego asortymentu oferowanych towarów.Tomasz KarkowskiUwarunkowania prawne działalności reklamowej na rynku farmaceutycznymUstawa u Prawo farmaceutyczne definiuje pojęcie reklamy produktu leczniczego i rozumie przez nią działalność polegającą na informowaniu i zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego mające na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych.Celem artykułu jest zaprezentowanie specyfiki działań reklamowych podejmowanych przez firmy farmaceutyczne, które są w znaczny sposób ograniczone w świetle obowiązujących przepisów prawnych.Jarosław WojcieszekIdea Corporate Relations u kierunek rozwoju public relations w Stanach ZjednoczonychW sytuacji, gdy przeciętny odbiorca staje się coraz bardziej świadomy tradycyjnych, bezpośrednich form manipulacji, coraz większego znaczenia nabierają działania traktujące konsumenta, klienta jako partnera. W rozwiniętych społeczeństwach demokratycznych zwiększa się również świadomość społecznej roli wielkiego biznesu i oczekiwanie zaangażowania w działalność pozabiznesową na poziomie globalnym, lecz także z korzyścią dla lokalnych społeczności. W warunkach dużej podaży mało zróżnicowanych produktów, czynnikami, decydującymi o preferencjach konsumenckich mogą być wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Amerykańskie firmy od dziesięcioleci próbują znaleźć klucz do nawiązania efektywnego dialogu z konsumentem na tym polu, z jednej strony budując swój masowy wizerunek, z drugiej zaś szukając nowych sposobów na współpracę ze społecznościami lokalnymi, w otoczeniu których firmy te istnieją i które stanowią zwykle główne źródło zasobów ludzkich owych przedsiębiorstw. W Stanach Zjednoczonych pierwsze sygnały tego sposobu myślenia można zauważyć w latach 70-80-tych. Do dziś jest to proces ewoluujący i reagujący na sytuację zarówno w kraju, jak i poza jego granicami, a w sytuacjach kryzysowych w działania dla poprawy wizerunku amerykańskiego biznesu włącza się nawet administracja państwowa, jak pokazują przedstawione w artykule przykłady.Przemysław LesiakObsługa logistyczna w działalności produkcyjnejArtykuł "Obsługa logistyczna w działalności produkcyjnej", przybliża istotę logistyki we współczesnym zarządzaniu firmą produkcyjną. Ukazuje on kompleksowo poszczególne obszary zainteresowań dziedziny logistyki w obszarach funkcjonowania i działania przedsiębiorstwa. Przedstawiony przez autora podział systemu logistycznego, oraz szczegółowy opis elementów systemu logistycznego ma na celu zaznajomienie się z wnikliwością działań racjonalizatorskich opartych na minimalizacji ponoszonych kosztów własnych przez firmę.Marta BukowczykZrzeszenia detalistów jako forma integracji gospodarczejArtykuł "Zrzeszenia detalistów jako forma integracji gospodarczej" przedstawia procesy integracyjne w obszarze handlu detalicznego jakie zachodzą w naszej gospodarce. Przedstawia także różne formy związków integracyjnych, tworzonych przez działające aktywnie podmioty gospodarcze. Pokazane zostały także korzyści, których beneficjantami stają się uczestniczy zrzeszeń oraz warunki, które mają zdecydowany wpływ na rozwój i intensywność procesów integracyjnych w warunkach naszej gospodarki.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85678, 85679, 80742 (3 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. po rozdziałach
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej