145951
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Seria III. Nauki Ekonomiczne i Informatyka ; Z.2(43)2004)
Stanisława Wilmańska-Sosnowska Internet - nowy instrument marketinguArtykuł prezentuje Internet jako narzędzie mogące efektywnie wspierać tradycyjne instrumenty marketingowe, pozwalające w pełniejszym zakresie realizować zasady i reguły orientacji marketingowej oraz ograniczać ryzyko prowadzonej działalności na rynku. Rozważania ujmują również Internet jako źródło uzyskiwania przewagi konkurencyjnej, opartej na budowaniu relacji ze starannie wybranymi grupami klientów, najcenniejszymi z punktu widzenia możliwości uzyskiwania wielkości sprzedaży i zysku w długim okresie. Janusz Zrobek Nowoczesne techniki badań marketingowychWarunki współczesnego rynku stawiają wysokie wymagania przy przeprowadzaniu badań marketingowych. Nadają zarazem rosnące znaczenie nowoczesnym metodom ich realizacji. Potrzebne są nowe źródła informacji i nowe techniki ich pozyskiwania . Artykuł prezentuje takie nowoczesne metody gromadzenia informacji w oparciu o rozwinięte techniki elektroniczne. Zostały one przedstawione na przykładzie badań on line, baz danych oraz wybranych systemów badań biznesu.Dariusz TrzmielakInternet w badaniu testowania produktuW XXI wieku Internet stał się nowym instrumentem w badaniach marketingowych. Strony WWW pozwalają na zebranie informacji o zwyczajach, preferencjach i wymaganiach nabywców. W wielu przypadkach koszt pomiaru może być mniejszy przy jednoczesnej wysokiej jego skuteczności. Dlatego też wykorzystanie badań online stało się centrum uwagi wielu badaczy. Artykuł pt.: Internet w badaniu testowania produktu skupia się przede wszystkim na wybranych elementach testowania koncepcji i prototypu produktu. Artykuł został podzielony na cztery części. Pierwsza z nich odnosi się do oceny zastosowania badań wirtualnych. Druga i trzecia w centrum uwagi stawia testy marketingowe produktu realizowane w fazie jego koncepcji i przygotowania prototypu. Ostatnia część zwraca uwagę na kilka istotnych kwestii wpływających na niewłaściwy pomiar zmiennych przez badacza.Magdalena Kalińska - Kula, Kinga Stopczyńska Wykorzystanie Internetu przez firmy na rynku globalnymWykorzystanie Internetu w dobie globalizacji, jako nośnika informacji staje się coraz bardziej popularne również na rynku polskim. Coraz większy dostęp do niego sprawia, iż rzesza klientów, z którymi możemy kontaktować się właśnie za pomocą tego medium rośnie. Firmy prześcigają się w znajdowaniu coraz to nowszych rozwiązań, które mają optymalizować efektywność i skuteczność, a co za tym idzie zagwarantować im sukces. Rozwiązaniem okazuje się być, w przypadku wielu organizacji przeniesienie się w świat rzeczywistości wirtualnej i budowanie właśnie tam swej silnej pozycji rynkowej. Nieograniczony zasięg, możliwość funkcjonowania na wielu rynkach jednocześnie, a przede wszystkim interaktywność kontaktów z klientem powodują, iż w dobie hiperkonkurencji to właśnie Internet zwycięża.Magdalena Kalińska KulaBudowanie konkurencyjności firmy na rynku wirtualnymW artykule podjęto próbę scharakteryzowania nowego otoczenia przedsiębiorstw, jakim jest wirtualna przestrzeń rynkowa. Celem zawartych powyżej rozważań było przedstawienie możliwości budowania konkurencyjności na tym specyficznym rynku, a co za tym idzie, określenie podstawowych elementów przewagi konkurencyjnej. Jako podsumowanie dokonano analizy przykładowych słabych i mocnych stron firmy uczestniczącej w wirtualnym rynku, oraz szans i zagrożeń które stwarza to otoczenie.Kinga StopczyńskaMarketing relacji w działalności promocyjnej firmy usługowejWykorzystanie marketingu relacji w działalności firmy staje się coraz bardziej popularne na naszym rynku. Ewolucja klienta jego otwartość na nowości rynkowe - powodują, iż firmy stoją przed bardzo ważnym problemem, jakim jest utrzymanie klienta przy danej organizacji. Odpowiednia kreacja relacji z klientem oparta na wzajemnym dialogu i zaufaniu pozwalają im jednak na to by wierzyć, iż w dłuższym okresie uda się zbudować silną grupę klientów lojalnych związanych z firmą nie tylko produktem przez nią oferowanym, ale przede wszystkim pozytywnymi emocjami, jakie wywołuje u klienta.Jakub TwardowskiWykorzystanie Internetu na rynku usług finansowych w PolsceCelem artykułu jest przedstawienie wykorzystania Internetu na rynku usług finansowych, na którym oprócz tradycyjnej formy działań marketingowych zaczęto stosować nowe podejście oraz narzędzia udostępnione wraz z pojawieniem się wirtualnej przestrzeni. Internet jest doskonałym narzędziem obsługi i komunikacji z klientami. Pojawienie się na tym rynku Internetu daje przedsiębiorcom korzyści wynikające z jego wykorzystania, ale także stawia bariery, którym będą musieli sprostać. Izabela WitczakWizerunek marki jako determinanta zachowań konsumentówArtykuł omawia relacje pomiędzy wizerunkiem firmy a zachowaniami konsumenta. Część pierwsza artykułu koncentruje się na determinantach znaczenia marki, takich jak: dynamiczny rozwój technologii, proces starzenia się produktów, globalizacja oraz spadek lojalności konsumentów wobec produktów. Część druga definiuje wizerunek marki oraz omawia terminy marketinowo-antropologiczne związane z marką. Ostatnia część artykułu ujmuje typologie zachowań konsumentów w procesie podejmowania decyzji zakupu.Iwona WieczorekRóżnicowanie produktu w działaniu przedsiębiorstw na polskim rynku wyrobów muzycznychTekst ten nie pretenduje do wyczerpania problemu postawionego w tytule. Chciałam jednak zwrócić uwagę na podstawowe zjawiska i przejawy, które kształtują działania produktowe przedsiębiorstw badanej branży. W ocenie tych zagadnień posłużyłam się wynikami badań empirycznych. Skracanie cyklu życia produktu, modyfikacje, wprowadzanie nowych produktów na rynek powiązane jest z ciągłym procesem technologicznym w tej branży, co uzasadnia szczególną rolę polityki produktowej. Większość przedsiębiorstw przemysłu muzycznego opiera swoją strategię na szerokim asortymencie produktów i usług, działa na wielu rynkach i adresuje swoja ofertę do różnych kategorii nabywców.Aleksandra KrawczyńskaSpecyfika świadczenia usługi medycznejPrzy analizowaniu organizacji świadczących usługi profesjonalne, a szczególnie usługi medyczne wykorzystuje się często sprawdzoną metodykę badania zwykłych organizacji usługowych. Choć podejście takie stwarza wiele ułatwień badaczom powoduje również wiele wypaczeń. Usługi medyczne wymagają specyficznego podejścia spowodowanego ich odmiennością wynikającą z profesjonalnego charakteru. Ma to swoje konsekwencje dla zapewniania odpowiedniego poziomu postrzeganej jakości usług jak również dla marketingowego zarządzania usługą medyczną.Stanisława Wilmańska - Sosnowska, Izabela WitczakEtyczne aspekty w działalności marketingowejArtykuł koncentruje się na rozważaniach dotyczących etyki w działalności marketingowej. Pierwsza część omawia nurty zasad etycznych. Druga prezentuje koncepcje odpowiedzialności za produkt: teorie kontraktową, należytej staranności oraz całkowitej odpowiedzialności, różniące się ze względu na przyjmowane wartości i innym spojrzeniem na zakres odpowiedzialności biznesu. Ostatnia część artykułu skupia się na problemach etycznych w komunikacji rynkowej oraz omawia znaczenie własnych programów etycznych w działalności firm.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85665 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. po rozdziałach
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej