146447
Książka
W koszyku
Recenzowana praca ma charakter obszernej monografii, poświęconej wybranym aspektom tytułowego ,,sukcesuö. Już sam tytuł książki prowokuje do refleksji i zachęca do zapoznania się z jej treścią.Konstrukcja pracy oparta jest na założeniu powiązania wybranych problemów teoretycznych dotyczących nie tylko pojęcia sukcesu, ale także jego uwarunkowań zewnętrznych (np. zmian zachodzących w polskiej gospodarce i w polskim społeczeństwie) z wybranymi elementami empirycznymi dotyczącymi zasadniczego wątku pracy. Autorka, redaktor pracy, w części pierwszej przedstawia szeroko panoramę zmian ustrojowych w Polsce, poczynając od rozważań teoretycznych przybliżających czytelnikowi pojęcia zmiany systemowej, wartości jako kategorii socjologicznej (autorstwa I. Książkiewicz) i kulturowych wzorców osobowości. W części drugiej współautorzy omawiają wyniki badań dotyczące pojmowania sukcesu przez studentów SGH a także osób z którymi przeprowadzono wywiady ustrukturalizowane, jak również badań prowadzonych głównie przez CBOS na temat bezrobocia, biedy, ubóstwa. J. Gładys-Jakóbik prezentuje w tej części pracy środowisko polskich menedżerów i biznesmenów w ujęciu dynamicznym, tj. pokazując jak zmieniali się oni w wyniku transformacji ustrojowej.Autorzy dobrze rozwiązali zarówno kwestię doboru tematów jak i wypełniania ich treścią. Poszczególne rozdziały książki mają charakter mini-monografii. Rozpoczynają się od wskazania istoty problemu oraz jego miejsca w teorii socjologii i w praktyce zarządzania.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85565 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej