146408
Książka
W koszyku
Autorzy postawili sobie za cel wskazanie nowych aspektów konkurencyjności występujących w teorii (metod, źródeł, przesłanek, instrumentów itd.). Celem aplikacyjnym jest upowszechnienie nowoczesnych narzędzi ekonomicznych wśród przedstawicieli praktyki gospodarczej. Ich zastosowanie umożliwi sprostanie współczesnym wyzwaniom rozwojowym. Trwający proces restrukturyzacji i modernizacji polskiej gospodarki stwarza potrzebę podejmowania i aktualizowania badań ekonomicznych prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych oraz upowszechniania uzyskanych wyników. Praca składa się z dwóch zasadniczych części: I część ma charakter teoretyczny: - rozdział 1 (ocena stanu i kierunków badań z zakresu konkurencyjności podmiotów gospodarczych w Polsce i w krajach wysoko rozwiniętych), - rozdział 2 (nowe pojęcia związane z konkurencyjnością, dotychczasowe mierniki oceny konkurencyjności i propozycje ich zmian), - rozdział 3 (analiza warunków funkcjonowania przedsiębiorstw); część II ma charakter praktyczny: - rozdział 4 (wpływ jakości wyrobów i systemów zarządzania na konkurencyjność), - rozdział 5 (studium wpływu zmian otoczenia przedsiębiorstwa na tradycyjny łańcuch wartości i 5 nowych modeli strategii konkurencji w gospodarce światowej), - rozdział 6 (wyniki badań empirycznych konkurencyjności polskich firm sektora żywnościowego w latach 1997-2000), - rozdział 7 (ocena konkurencyjności polskich przedsiębiorstw sektora przetwórczego z zastosowaniem jakościowych i ilościowych wskaźników w latach 1992-2001).
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80045 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej