145951
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 2096)
W rozprawie zrekonstruowano i zinterpretowano fakty związane z celami kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej. Rozdział pierwszy został poświęcony warunkom, w jakich przyszło funkcjonować dydaktyce jako dyscyplinie w aspekcie ogólnej sytuacji ekonomiczno-społeczno-politycznej. Próbowano dociec, jakie znaczenie dla kształtowania się teoretyczno-metodologicznych postaw dydaktyki miał rozwój innych nauk. Przedstawiono także środowisko naukowe dydaktyków, materialno-organizacyjne warunki ich pracy, podejmowane w jego obrębie probemy badawcze.W rozdziale drugim ukazano podstawowe założenia pedagogiki herbartowskiej, pragmatycznej oraz pedagogiki kultury w świetle ich uwarunkowań. Dokonana rekonstrukcja materiałów źródłowych umożliwiła odpowiedź na pytanie, jak założenia te warunkowały poglądy polskich pedagogów i dydaktyków na temat podstaw dydaktyki jako dyscypliny oraz formułowanych w jej obrębie celów kształcenia w zakresie źródeł, treści, rodzajów, hierarchii, klasyfikacji.Rozdział trzeci stanowi prezentację oraz weryfikację założenia badawczego o inspirującym charakterze dydaktyki i celów kształcenia z okresu Drugiej Rzeczypospolitej dla współczesnej polskiej dydaktyki.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80687 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 181-193
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej