145951
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wiodącym celem podjętych badań było zgromadzenie danych empirycznych, pozwalających odpowiedzieć na pytanie dotyczące relacji zachodzących między poczuciem odpowiedzialności zawodowej nauczycieli a pełnieniem przez nich roli nauczyciela. Badania prowadziły do ukazania znaczenia heurystycznego pełnienia roli nauczyciela dla jego poczucia odpowiedzialności zawodowej, stanowiąc jednocześnie próbę określenia warunków sprzyjających kształtowaniu się tego poczucia. Tak postawiony cel badawczy wyznaczył konieczność: 1) sprecyzowania, systematyzacji i interpretacji następujących pojęć: odpowiedzialność, poczucie odpowiedzialności, odpowiedzialność zawodowa nauczyciela, poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczyciela, rola społeczna, pełnienie roli nauczyciela, heurystyczne pełnienie roli nauczyciela oraz ich opis w świetle dostępnej literatury; 2) skonstruowania narzędzi badawczych, służących ocenie stanu poczucia odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Wskazany cel badań wyznaczył wybór przedmiotu badań. Zasadniczym przedmiotem badań ilościowych w pracy był pomiar natężenia poczucia odpowiedzialności zawodowej nauczycieli i ocena pełnienia roli nauczyciela, zaś przedmiotem badań jakościowych była analiza cechy osobowościowej nauczycieli, jaką jest ich poczucie odpowiedzialności zawodowej w kontekście pełnionej roli społecznej, a zwłaszcza analiza treści odpowiedzialności zawodowej nauczycieli.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81202 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej