145951
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 2257)
Praca jest poświęcona aktom mowy w języku nauczycieli - nie tylko w sytuacji komunikacyjnej na lekcji, ale także podczas porozumiewania się nauczycieli z rodzicami na zebraniach, nauczycieli między sobą oraz dyrektora z nauczycielami na konferencjach rady pedagogicznej. Postulaty badawcze determinowały rodzaj materiału empirycznego, na który składały się nagrania obejmujące wydzielone szkolne sytuacje komunikacyjne. Autorka po opisie relacji pomiędzy językiem - komunikacją oraz dyskursem i jego determinantami przedstawia własną propozycję szkolnego modelu komunikacji. Charakteryzuje także specyfikę komunikacji szkolnej. W kolejnym rozdziale omawia najważniejsze aspekty pragmalingwistyki oraz prezentuje własną propozycję podziału aktów mowy w języku nauczycieli. Następnie analizuje wybrane izolowane akty mowy oraz sploty aktów mowy występujące w języku nauczycieli na lekcji. Końcowa część pracy zawiera opis makroaktu zebrania oraz makroaktu konferencji, uwzględniający zarówno ich przebieg, jak i strukturę językową oraz relacje tematyczne przedstawione na wybranych przykładach.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84598 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.138-147
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej