145951
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 2270)
Autor prezentowanej publikacji proponuje powrót do wartościowej tradycji myśli pedagogicznej lat dwudziestych i trzydziestych minionego wieku. Namawia do przejęcia się ideami pisarzy tej dziedziny, którzy w swych erudycyjnych tekstach próbowali analizować i syntetyzować różne fenomeny i koncepcje. Należeli oni do nurtu pedagogiki kultury. Nurt ten, określany również pedagogiką humanistyczną, najpełniej reprezentują S. Hessen, B. Nawroczyński i B. Suchodolski. Zamiarem Autora było pokazać merytoryczne składniki tej teorii oraz kontekst kulturowy, a także wykryć aktualne wątki tej teorii, mogące stanowić inspirację dla współczesnej refleksji pedagogicznej. W rozdziale I Autor przedstawia podstawy pedagogiki kultury i rolę, jaką w jej kształtowaniu odegrała filozofia niemiecka. W rozdziale II poruszył problem klimatu intelektualnego dwudziestolecia międzywojennego oraz sytuacji gospodarczej, kulturalnej i społecznej II Rzeczypospolitej wraz z przeglądem nurtów pedagogicznych. Rozdz. III zawiera rekonstrukcję teorii wychowania moralnego pedagogiki kultury (istota, cele, przebieg) z istotnymi jej składnikami(wartości, kultura, antynomia wolności i przymusu, kształcenie, zagrożenia wychowania moralnego).
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84390 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.164-179
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej