145951
Książka
W koszyku
I.Sens społecznego komunikowania. II.Z problematyki metaetycznej mass mediów. III.Podstawowe zasady etyczne odnoszace się do nadawców. IV.Zasady dotyczące odbiorców.V.Etyczna ocena reklamy. VI.Moralne aspekty Internetu.
Konieczność respektowania zasad moralnych w posługiwaniu się środkami społecznego przekazu jest powszechnie uznawana. Natomiast wiele kontrowersji wzbudza ustalanie ich treści. Autor książki próbował ukazać, że zasady moralne, które należy respektować w posługiwaniu się środkami masowego przekazu, odnajdujemy w relacji osoby do mediów. Celem tych ostatnich, jak i samego komunikowania w ogóle, jest służenie rozwojowi osoby i jedności między ludźmi. Tak więc nawet tak fundamentalne zasady jak prawda i wolność odnajdują swe konkretyzacje poprzez odniesienie do celu komunikowania. Ten ostatni jest zasadniczym kryterium etycznej oceny wszelkich form rozpowszechniania i odbioru informacji, w tym także za pośrednictwem najnowszych technologii, a więc np. Internetu.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84274 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.188-194
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej