145951
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 2038)
Praca dotyczy struktury i funkcji podręczników wykorzystywanych w procesie kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Zawiera przegląd literatury dotyczącej tematu, charakterystykę założeń metodologicznych oraz wyniki obszernych badań. W zakresie badań uwzględniono: analizę struktury 12 podręczników kierowanych do uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; określenie funkcji założonych i faktycznie spełnianych przez podręczniki w procesie kształcenia specjalnego; porównanie funkcji założonych i rzeczywistych; warunki spełniania funkcji. Podsumowaniem pracy jest zaprojektowanie zmian w strukturze podręczników oraz sposobach ich wykorzystywania w kształceniu uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Celem badań było poznanie i opisanie struktury i funkcji podręczników oraz niektórych uwarunkowań spełniania funkcji, np.: związku poziomu cichego czytania ucznia z poziomem recepcji treści podręcznika; związku wykorzystywania innych mediów dydaktycznych z zakresem i sposobami użytkowania podręcznika; związku sposobów pracy z podręcznikiem z recepcją jego treści przez uczniów; związku struktury podręcznika z czynnościami podejmowanymi w trakcie jego wykorzystywania przez nauczycieli i uczniów. Praktycznym celem badawczym było zebranie informacji, pozwalających na zaprojektowanie zmian, w celu usprawnienia wykorzystywania podręcznika w procesie kształcenia specjalnego.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79705 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Streszcz. ang., czes.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej